Înmatriculările de automobile şi vehicule comerciale uşoare Dacia în Franţa au crescut cu 72,6% în iulie, la 6.488 unităţi, şi cu 28,5% în primele şapte luni, la 32.302 unităţi, pe o piaţă care a scăzut uşor, potrivit datelor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).

În iulie 2008 au fost înregistrate 3.758 unităţi marca Dacia, iar în intervalul ianuarie-iulie al anului trecut au intrat în total în circulaţie 25.130 unităţi.

Cota de piaţă a constructorului auto din Mioveni a urcat cu 1,3 puncte procentuale în iulie, faţă de aceeaşi lună a anului trecut, la 3%, şi cu 0,5 puncte în primele şapte luni, faţă de intervalul similar al anului trecut, la 2,1%.

Franţa este a doua mare piaţă pentru Dacia, după Germania

Mărcile locale Renault, Peugeot şi Citroen au fost cele mai bine vândute din Franţa în primele şapte luni.

Renault a cumulat 352.269 unităţi în primele şapte luni (7,4%), Peugeot a totalizat 259.197 vehicule noi înmatriculate (-5,8%), iar Citroen a livrat 246.259 autovehicule (+6,1%).

Pe lângă Dacia şi Citroen, alte mărci care au raportat creşteri sunt Volkswagen, Fiat, Hyundai şi Kia, Seat, Audi şi Suzuki.

Înmatriculările de autovehicule Dacia în Franţa au crescut cu 33,5% anul trecut, comparativ cu nivelul din 2007, la 43.567 unităţi, pe o piaţă care a scăzut cu 0,6%, la 2,51 milioane de vehicule.

SURSA: Mediafax