Acțiunile Alphabet (compania-mamă a Google) au scăzut luni cu până la 4%, ștergând astfel aproximativ 55 de miliarde de dolari din valoarea sa de piață, după ce un raport al cotidianului The New York Times a sugerat că se intensifică concurența pe piața căutărilor mobile.

Samsung ar putea înlocui Google Search cu Bing Search

Raportul a afirmat că Samsung ia serios în considerare înlocuirea Google ca motor de căutare implicit în toată gama sa de dispozitive în favoarea Bing Search de la Microsoft, ceea ce ar putea pune în pericol venituri anuale de aproximativ 3 miliarde de dolari pentru Alphabet. De asemenea, schimbarea ar fi una majoră pentru utilizatorii de dispozitive Samsung.

De menționat că, un contract similar între Alphabet și Apple, care valorează aproximativ 20 de miliarde de dolari anual pentru Alphabet, urmează să fie reînnoit în cursul acestui an.

Angajații Google au fost șocați când au aflat că Samsung se gândește să înlocuiască Google Search, iar mesajele interne ale angajaților din interiorul companiei au arătat o adevărată „panică”.

Google se confruntă cu o concurență sporită în domeniul căutărilor pentru prima dată în ultimele decenii, după ce Microsoft a încorporat ChatGPT în rezultatele căutărilor sale Bing la începutul acestui an. Google a deținut mult timp un monopol esențial pe piața de căutare, cu o cotă de piață de aproximativ 90%.

Alphabet lucrează din greu pentru a-și apăra cota de piață, potrivit raportului, cu o echipă de peste 160 de persoane care lucrează pentru a încorpora funcții de inteligență artificială în produsul său de căutare Google.

Ce înseamnă asta pentru utilizatorii Samsung?

Însă acest lucru ar putea să nu fie suficient dacă Samsung decide să seteze Bing ca motor de căutare implicit pe sutele de milioane de dispozitive pe care le vinde în fiecare an.

Deși Google ar putea fi ulterior setat de utilizatori drept motorul principal de căutare pe dispozitivele Samsung, în cazul în compania sud-coreeană ajunge la un acord cu Microsoft, ar fi necesar ca utilizatorii să fie nevoiți să modifice singuri setările telefonului pentru a face această schimbare.

Samsung are o relație de lungă durată atât cu Alphabet, cât și cu Microsoft, iar negocierile dintre Samsung și Microsoft sunt încă în curs de desfășurare și ar putea să nu ducă neapărat la vreun rezultat, mai punctează raportul.

Cu toate acestea, se evidențiază faptul că Alphabet are multe de pierdut în această bătălie și a determinat deja anumite acțiuni din partea companiei pentru a-și apăra cota de piață în domeniul căutărilor și pentru a-și recâștiga competitivitatea pe piața căutărilor generative cu ajutorul inteligenței artificiale. Printre acestea, un prim răspuns al Google la ChatGPT a fost Bard, care s-a dovedit însă a fi un eșec.