Conform mai multor șefi ai companiilor producătoare de vehicule, problemele majore vor fi vizibile abia în al doilea trimestru al acestui an. Asta pentru că, atât uzinele de asamblare nipone cât și multe fabrici din întreaga lume produc acum cu piese aflate în stoc încă din luna februarie, adică înaintea producerii dezastrului natural.
Numai că, aceste stocuri sunt pe sfârșite, iar fabricile multor producători de componente niponi întârzie să revină la capacitatea maximă de producție.
Conform lui Carlos Ghosn șeful Renault-Nissan, circa 40 de furnizori japonezi sunt încă în mare dificultate. Aceștia produc în special componente electrice și electronice pentru mașini, anvelope și piese din material plastic dar și baterii pentru vehicle electrice sau hibride.
„Este o situație serioasă foarte dificil de evaluat în acest moment. A fost cutremurul, apoi valul tsunami, iar acum sunt pene de curent, întreruperi ale elimentărilor cu gaze și apă, ca să nu mai vorbim de o penurie de carburanți. Toate acestea afectează atât producătorii de mașini cât și pe cei de componente”, a declarat Ghosn care a dat și un exemplu concret.
Una dintre uzinele care produce motoare pentru Nissan se află foarte aproape de Fukushima și, în ciuda instalării unui „centru de urgență” de către compania niponă, nu se întrevede o reluare a producției în viitorul foarte apropiat. Ca soluție de avarie, uzinele Nissan vor importa motoare de la o altă uzină care se afșă însă în Tennessee, SUA, și asta înseamnă timp mult mai mare de livrare și costuri majore de transport.
Și francezii de la PSA Peugeot Citroen se pregătesc pentru a depăși estimata penurie de componente. Astfel, grupul a anunțat că va reduce producția la uzinele sale din Franța, Spania și Slovacia pentru a nu fi nevoit mai târziu să oprească complet lucrul. Principala problemă este cauzată de producătorul de componente Hitachi care furniza celor de la PSA piese pentru motoarele diesel. Germanii de la Opel au fost și ei nevoiți să suspende temporar producția la uzinele din Zaragoza (Spania) și Eisenach (Germania) din cauza lipsei unor componente electronice produse de un furnizor nipon.
Conform analiștilor, atât dezastrul din Japonia cât și situația neclară din Libia vor majora costurile de producție ale producătorilor auto din întreaga lume fapt ce ar putea fi urmat de creșteri de preț ale vehiculelor.
Industria auto va resimți efectele dezastrului din Japonia în al doilea trimestru al anului
24 martie 2011, 10:50
Ultima modificare în 24 martie 2011, 12:50
Faptul că multe dintre uzinele producătoare de mașini din Japonia și-au reluat activitatea nu înseamnă deloc și terminarea problemelor pentru industria auto. Nici prentru cea niponă și nici pentru cea mondială.
Etichete:
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Goldman Sachs şi-a vândut participaţia de 3,88% deţinută la Bank of Moscow
- Piața de leasing a scăzut în 2010 cu 14%, iar pentru 2011 se estimează o creștere de cel puțin 10%
- Primul an de profit pentru BCR, Banca pentru Locuințe
- Cum să faci bani cu ajutorul lui Nicolae Grigorescu
- «Prima Casă» ar putea deveni pentru unii «A Doua Casă»
- Arctic a vândut electrocasnice de 200 mil. euro, din care 80% au fost produse la Găieşti
- A crescut volumul exportului de produse românești în Germania
- Un război energetic se profilează la nivel mondial
- Restructurarea datoriei Greciei va provoca colapsul băncilor elene
- Investiții majore în industria auto maghiară