Ovidiu Silaghi a spus că Autostrada Braşov-Cluj-Borş este o investiţie cu valoare foarte mare şi că statul român este într-o situaţie extrem de neplăcută, din cauza faptului că "urma să le achităm 240 de milioane de lei la sfârşitul lunii mai, aşa era acordul dintre Bechtel şi Guvernul Ungureanu" şi "am găsit alocat pentru această plată doar 98 de milioane de lei".

"Avem în pușculiță doar 98 de milioane lei din 240 de milioane"

"Destul de greu să te ţii de cuvânt faţă de un contractor, am constatat după o săptămână, să zici că-i dai 240 de milioane şi să nu ai în puşculiţă decât 98 de milioane de lei (…) Fiecare contract are termene de finalizare dar are şi termene de plată: or, noi dacă întârziem termenele de plată, evident că nicio estimare nu mai este realistă. După ce le dau diferenţa de bani, după aceea pot să-i chem din nou la discuţii să văd cum stau ei cu termenele de realizare. Eu acum nu ştiu când le pot da banii. Asta îmi este marea problemă, cea mai mare", a arătat Silaghi.

Acesta a precizat că va putea cere Bechtel să lucreze doar în momentul în ministerul său va plăti, că "acum am un minus în contractul cu ei" şi că "nu pot să mă duc să bat cu pumnul în masă atâta vreme cât eu sunt în culpă".

Prim-ministrul Victor Ponta, preşedintele PSD, consideră că autostrada Transilvania trebuie continuată şi finalizată, astfel încât Transilvania şi România să fie legate de Europa.

El a declarat într-o conferinţă de presă, că reprezentanţii PDL care au oprit proiectul iniţial, Traian Băsescu şi fostul ministru al Transporturilor, Gheorghe Dobre, ‘vor plăti politic’ pentru atitudinea lor.

‘Consider că lucrurile bune începute în anii trecuţi şi oprite din diverse motive trebuie continuate. Eu văd că o autostradă care să lege Transilvania şi România de Europa este absolut necesară. Autostrada Transilvania trebuie finalizată, poate nu cu Bechtel, nu pot să mă pronunţ eu cine trebuie să lucreze, dar este esenţial pentru România să aibă această autostradă finalizată. Nu am înţeles niciodată de ce în România, când se construieşte o autostradă, se începe o bucată la mijloc, una în dreapta. În alte ţări se începe dintr-un loc şi se termină în capătul celălalt’, a afirmat Victor Ponta.

Acesta a fost prezent la Cluj pentru a-i susţine pe candidaţii USL la funcţia de primar al municipiului Cluj-Napoca – Marius Nicoară – şi la preşedinţia CJ Cluj – Horea Uioreanu.

În total, Autostrada Transilvania, între Borş şi Braşov, va avea 415 kilometri, din care peste 55 de kilometri de poduri şi viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje peste autostradă şi 16 noduri rutiere.
Țara unde se construiesc 11 km de autostradă pe zi!

În ultimii ani nu prea s-au lăudat cu proiecte masive de infrastructură rutieră, însă acum au început să dea drumul la lucrări într-un ritm pe care și chinezii l-ar invidia.

Mai precis, vorbim de un ritm de 11 km de autostradă pe zi, ritm pe care dacă l-am aplica la noi ar însemna că în aproximativ o lună s-ar construi toată bruma de rețea de autostrăzi pe care o avem acum.

Cine este capabil de o asemenea performanță? India. Conform unui raport citat de Times of India, s-ar putea ajunge până în 2014 chiar la 20 de km de autostradă pe zi.

Conform National Highways Authority of India, în 2010 s-au realizat proiecte pentru 5.080 de km de autostradă. Panglicile se îndepărtează de autostrăzile în lucru