Acum două zile, la conferința pe teme de securitate “Hack in the Box”, ce s-a desfășurat în Amsterdam, un expert în securitate a demonstrat cu pot hackerii prelua controlul unui avion folosind un dispozitiv mobil și câteva instrumente de bază.
Potrivit unui raport al ComputerWorld, Hugo Teso – un consultant pe teme de securitate de la o firmă de profil din Germania – a arătat cum poate cineva cu cunoștințe de bază și dispozitivele adecvate să preia total controlul unui avion de la distanță fără a avea contact cu avionul vizat.
Fundamental, vulnerabilitățile critice în comunicarea unui avion și sistemele de urmărire fac atacarea unui avion de către hackeri foarte simplă.
Tehnologia de supraveghere a avioanelor (Automated Dependent Surveillance-Broadcast  – ADS-B) folosită pentru urmărire și Aircraft Communications Addresing and Reporting System (ACARS), care este o tehnologie ce folosește schimbul de mesaje între echipaj și stațiile radio de la sol sau satelit, nu sunt criptate, ceea ce le face deschise în fața unui atac.
Teso a demonstrat că folosind un program, cum ar fi un sistem de management de zbor și un transmițător radio, el poate căuta prin codurile reale ale avionului pentru a găsi unele vulnerabilități.
Folosind un sistem de management al zborurilor pe care l-a cumpărat de pe eBay, Teso a spus că este capabil să intercepteze ACARS, sistemul de mesagerie al avionului, pentru a ataca sistemul computerelor care controlează autopilotul, ceea ce îi permite să actualizeze cu noi date și să fixeze avionul pe o nouă rută.
Într-o demonstrație de laborator, el a arătat cum, folosind aplicația pe un smartphone Samsung Galaxy, poate redirecționa  avioanele virtual și, ipotetic, pe cele reale.
Potrivit raportului, Teso spune că poate prelua controlul aproape tuturor sistemelor avioanelor și chiar să stabilească o coliziune cu un alt avion.