Carrefour speră că va înregistra o creştere a profitului şi a fluxului de numerar în acest an

În primul trimestru din 2023, vânzările hipermarketurilor Carrefour din Franţa au crescut cu 6%, comparativ cu avansul de 3,7% din trimestrul patru din 2022. În trimestrul patru din 2022, vânzările Carrefour au ajuns la 22,071 de miliarde de euro, reprezentând o creştere de 12,3% şi o accelerare de la un avans de 10,9%.

Carrefour și-a confirmat deja ţintele financiare pentru 2023, ci anume: creşteri ale principalilor săi trei indicatori – profitul înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA), venituri din exploatare şi flux net de numerar disponibil. În plus, Carrefour a lansat un plan de răscumpărare de acţiuni în valoare de 800 de milioane de euro, până acum fiind răscumpărate acţiuni în valoare de 200 de milioane de euro.

„În contextul inflaţiei ridicate a preţurilor la alimente pe cele mai multe din pieţele sale, Carrefour îşi va continua drumul şi va menţine ritmul solid comercial, cu o performanţă robustă pe pieţele din toate ţările sale cheie”, a explicat Alexandre Bompard, preşedintele director general al Carrefour, relatează agenția de presă Reuters.

Ministrul de Finanţe din Franța va lua măsuri împotriva retailerilor de alimente dacă nu vor oferi preţuri cu ridicata mai scăzute

Potrivit sursei citate anterior, evoluţiile Carrefour au fost impulsionate de performanţa solidă din Franţa, unde ofertele low-cost ale hipermarketurilor au atras cumpărătorii afectaţi de creşterea costului vieţii.

Ministrul de Finanţe din Franța, Bruno Le Maire, a avertizat deja că va lua măsuri împotriva retailerilor de alimente dacă nu vor oferi către consumatori preţurile cu ridicata mai scăzute, în condiţiile creşterii costului vieţii. Pe plan global, preţurile cu ridicata la alimente au scăzut, dar retailerii de alimente din Franţa şi furnizorii lor au convenit o creştere medie de 10% a preţurilor în negocierile anuale, care au avut loc în martie 2023, ambele părţi anunțând că aceste creşteri sunt necesare pentru a acoperi costurile de producţie ridicate.

„Ultima dată când furnizorii şi-au trimis tarifele a fost în decembrie, de atunci au scăzut unele costuri, cum ar fi cel al energiei. Vom încerca să reflectăm asta la viitoarea rundă de negocieri”, a explicat Matthieu Malige, directorul financiar al Carrefour, când a fost pus să comenteze declarațiile ministrului de Finanțe din Franța.