„Am suspendat producţia la fabrica de iaurt din Shanghai şi acum facem ajustări interne pentru a ne asigura că în curând vom putea avea o ţintă de piaţă mai focusată”, spune Xu Jie, purtător de cuvând al Danone Dairy China. „Pasul următor este să ne concentrăm asupra unor oraşe mari din China, cum sunt Shanghai şi Guangzhou cu brandul nostru Bio, o marcă ce are o valoare adăugată mai mare”, completează Xu.
Pe de altă parte, specialiştii spun că piaţa de lactate chineză este controlată de mărcile locale care au cote importante şi resursele logistice pentru a se extinde. „Este evident că brandurile străine, cum e Danone, nu au reuşit să facă faţă concurenţei mărcilor precum Yili şi Mengniu, deoarece acestea din urmă au reţele mai bine dezvoltate şi beneficiază şi de cerere în piaţă”, spune Zhang Guonong, expert în piaţa produselor lactate, citat de China Daily.
De exemplu, Inner Mongolia Yili Industrial Group Co are o cotă de 30% din piaţa chineză a îngheţatei, ce are o valoare totală de 4,7 mld. dolari, însemnând o creştere a cotei cu 17% în ultimii cinci ani. China Mengniu Dairy Co a obţinut în aceeaşi perioadă o creştere a cotei de piaţă de 15%, faţă de Nestle care a rămas cu o cotă de doar 3%. „Este foarte greu pentru brandurile străine de lactate să intre pe piaţa din China. Produsele lor de calitate şi preţurile ridicate au dus la o cerere scăzută şi nu au generat suficient profit”, explică Yan Qiang, analist la Adfaith Management Consulting.