Spunem că este cel mai important pentru că mai presus de orice altă autostradă spre mare sau munte este o autostradă care să-ți asigure accesul către rute internaționale și în mod special către Europa de Vest. Nu neapărat ca să aibă românii drum spre Turnul Eiffel de la Paris, dar pentru a atrage investiții străine care au nevoie de șosele de mare viteză pentru transportul de mărfuri către Occident.
Arad-Nădlac ar fi o astfel de deschidere către rute occidentale, iar Capital a subliniat întotdeauna acestei porțiuni de autostradă prin "botezarea" cu o denumire care pentru unii poate a părut pompoasă: "Autostrada spre nemți".
Lotul 1 al acestui tronson, atribuit companiei Romstrade, arată cum nu se poate mai rău deși în aprilie 2013 ar fi termenul de finalizare. Mai jos, cele mai recente imagini despre modul în care arată șantierul acestei autostrăzi. 
<iframe width="640" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/KNMoXK6AhIY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
<iframe width="640" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/lRMb5d6i7oI" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
SURSA: skyscrapercity.com