IKEA România va reduce, de la 1 septembrie, în medie cu 12% preţurile la aproape jumătate din produse, ca urmare a integrării operaţiunilor în grupul suedez, şi estimează creşterea volumului vânzărilor şi încheierea anului pe profit.

„Preţurile vor scădea în medie cu 12%, iar procentele de scădere variază între 5 şi 60%. Este vorba de 4.000 de produse dintr-un total de 8.500 din magazinul IKEA. Sunt produse de mobilier, accesorii şi decoraţiuni pentru casă. După integrarea în grupul IKEA, în martie 2010, am redus preţul de achiziţie şi am micşorat costurile cu traseul logistic”, a declarat, luni, într-o conferinţă de presă, Cornel Oprişan, retail manager IKEA România.

Preţurile celorlalte 4.500 de produse vor rămâne neschimbate. Oprişan a adăugat că estimează o creştere a volumului de vânzări din acest an ca urmare a reducerii preţurilor şi că va încheia anul pe profit.

Potrivit oficialului companiei, magazinul IKEA România a înregistrat în primele şase luni vânzări similare celor din aceeaşi perioadă a anului trecut.

În opinia lui Oprişan, profilul consumatorului s-a schimbat, oamenii fiind mai atenţi şi mai rezervaţi atunci când cumpără.

IKEA România a lansat, luni, catalogul pentru anul 2011, valabil în perioada 1 septembrie 2010-31 august 2011.

Pentru lansarea catalogului, compania va investi 1,3 milioane de euro în promovarea şi distribuirea a 950.000 de exemplare, bugetul fiind similar celui de anul trecut.

În martie, grupul suedez IKEA a intrat direct pe piaţa de retail românească după achiziţia drepturilor de operare şi a francizei magazinului din Bucureşti. Franciza IKEA pe piaţa locală era operată de firma Moaro Trading.

Cu un singur magazin în România, IKEA a avut afaceri de 349,24 milioane lei (83,2 milioane euro) în 2009, în scădere cu 9%. Grupul are 301 magazine în 37 de ţări, din care 268 operate direct şi restul de 33 prin francize locale.