Primarul oraşului, Călin Bibarţ, a declarat marţi, într-o conferinţă de presă, că proiectul de buget ce va fi afişat la transparenţă publică prevede reducerea cheltuielilor de personal. Astfel, Primăria Arad va propune o organigramă redusă, după ce a prevăzut în proiectul de buget pe 2021 o diminuare a cheltuielilor de salarizare cu 10 milioane de lei.

Vor fi restructurări masive

Edilul nu a precizat câte posturi vor fi reduse, afirmând că va face publice aceste informaţii săptămâna viitoare. El a spus, totuşi, că anual se vor economisi cel puţin 20 de milioane de lei la capitolul salarii.

Primarul municipiului Arad a adăugat că, având în vedere parcursul administrativ al proiectului de restructurare, în acest an se vor economisi 10 milioane de lei, în şase luni, la capitolul salarizare.

Călin Bibarţ a adăugat că nu vor fi reduse salariile, ci se vor opera reduceri de personal, restructurări de direcţii, servicii şi birouri, unele urmând să fie comasate.

USR Arad a transmis, luni, un comunicat de presă în care a arătat că la nivelul Primăriei Arad cheltuielile pentru salarii au crescut de aproximativ trei ori în ultimii cinci ani.

„Sumele alocate pentru plata angajaţilor din primărie au sporit de la 14,6 milioane de lei în 2016 la 42,4 milioane în 2020”, se precizează în comunicatul USR, transmis Agerpres.

Potrivit comunicatului „în aceeaşi perioadă, salariul mediu brut a crescut în România de numai două ori”.

„Aşadar, Primăria Arad a cheltuit bani pentru salarii peste ritmul de creştere al veniturilor salariale la nivel naţional. Dacă s-ar fi aliniat acestui ritm, numai pentru 2020 s-ar fi realizat o economie de 12,9 milioane de lei”, se arată în comunicat.

Companiile municipale vor fi desființate

Conform unui comunicat al USR-PLUS, companiile municipale au funcţionat ca o primărie paralelă şi trebuie desfiinţate cât mai repede pentru că sunt o gaură neagră pentru bugetul Bucureștiului. În fiecare lună se plătesc salariile unor şefi care nu fac nimic, chirii pentru sedii inutile, cheltuieli care nu au nicio legătură cu interesul public, arată comunicatul respectiv.

În afară de faptul că sunt inutile şi toacă bani degeaba, aceste companii nu au mai nimic în comun. Fiecare în parte are o situaţie diferită. De exemplu, unele companii dublează direcţii şi servicii din Primărie, altele dublează servicii ce pot fi accesate la preţuri mai bune de pe piaţa liberă, iar altele furnizează utilităţi. Apoi, unele dintre companii au bunuri de folosinţă îndelungată în patrimoniu, altele au imobile şi altele pur şi simplu au risipit banii, transmite USR-PLUS.

Desigur, procesul desfiinţării lor va ţine cont de aceste particularităţi. Evident, activele care pot fi preluate la Primărie sau subordonate şi care sunt necesare, vor fi preluate. Consilierii USR PLUS propun aşadar Consiliul General demararea procedurilor legale pentru desfiinţarea lor de îndată.