Kaufland, Carrefour, Mega Image şi Penny Market au obținut cele mai mari profituri anul trecut, în timp ce preluarea celor 20 de hipermarketuri real a făcut ca Auchan să încheie anul pe minus.

Cea mai mare rețea de hipermarketuri din țară (91 unități), deținută de Kaufland, și-a majorat profitul net cu peste 20% în 2013, până la 331 milioane lei. Cifra de afaceri a urcat și ea cu 13%, 7,26 miliarde lei (1,64 miliarde euro).

Cel de-al doilea jucător, Carrefour, a reușit un profit net de 144,3 milioane lei, mai mare cu 38% comparativ față de 2012, și afaceri de 4,29 miliarde lei. Urmează Mega Image, al cărei profit a ajuns la 55,1 milioane lei, în creştere cu 18%, la afaceri de 2,33 miliarde lei, mai mari cu 33%.

Profitul net a avansat cu aproape 100% în cazul reţelei de supermarketuri Profi, la 26,8 milioane lei, în timp ce cifra de afaceri a crescut cu 26%, la 1,45 miliarde lei. Un profit mai mic cu 40%, de doar 2,17 milioane de lei a raportat Billa, deși afacerile au crescut cu peste 7%, la 1,35 miliarde lei.

Reţelele de magazine Penny Market şi XXL Mega Discount, operate de Rewe România, au fost și ele profitabile: 557.000 lei câștig net, la afaceri de 2,19 miliarde de lei, în creștere cu 13,8%.

Auchan România a trecut însă pe pierderi, marcând un minus de 90,5 milioane lei în 2013, an în care a cumpărat 20 de hipermarketuri real. Afacerile companiei s-au dublat în această perioadă, ajungând la 4,6 miliarde lei.

Datele financiare pentru 2013 ale Lidl, Cora şi Metro nu au fost publicate încă pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.