Decizia anunțată de Hidroelectrica vine în contextul modificărilor legislative ce vizează creșterea cotei de TVA pentru energia electrică de la 19% la 21%, măsură care impune adaptarea tehnică a platformelor utilizate de companie.

Hidroelectrica suspendă parțial serviciile de facturare

Astfel, în intervalul 1-10 august, Hidroelectrica nu va putea emite, storna sau corecta facturi de energie electrică. Această limitare se aplică atât clienților casnici, cât și celor business. Compania lucrează la actualizarea sistemelor informatice pentru a se alinia noilor reglementări fiscale ce intră în vigoare chiar de la 1 august.

Pe durata acestei perioade, restul serviciilor oferite de Hidroelectrica vor rămâne funcționale. Clienții vor putea în continuare să încheie contracte, să gestioneze relațiile cu operatorii de distribuție și să efectueze sau aloce plăți deja realizate. Aceste operațiuni nu vor fi afectate de actualizările sistemului de facturare.

„Având în vedere modificările legislative privind majorarea cotei de TVA aplicabile energiei electrice de la 19% la 21%, este necesară adaptarea sistemelor noastre informatice la noile reglementări.

Astfel, în perioada 1 -10 august, sistemul nostru informatic de facturare nu va putea emite, storna sau corecta facturi de energie electrică, atât pentru clienții casnici, cât și pentru clienții business”, a transmis compania.

În acest fel, Hidroelectrica a transmis un mesaj de precauție către toți clienții săi, pentru a evita eventualele neclarități legate de facturile de energie emise în perioada menționată.

Hidroelectrica
SURSA FOTO: Inquam Photos, Octav Ganea

Consumatorii sunt vizați de noi reguli importante

De asemenea, consumatorii sunt vizați de noi reguli importante, ca urmare a unui proiect de Ordonanță de Urgență publicat recent de Ministerul Energiei. Proiectul propune modificarea și completarea Legii nr. 123/2012 a energiei electrice și a gazelor naturale, introducând o serie de măsuri menite să aducă mai multă stabilitate consumatorilor casnici.

Conform noilor propuneri legislative, toți furnizorii de energie electrică care au peste 200.000 de clienți finali vor fi obligați să ofere, la cererea clientului, contracte de furnizare cu durată determinată de minimum un an și cu preț fix.

Aceste contracte vor include clauze și condiții neschimbate pe toată durata convenită, cu excepția situațiilor care nu depind de furnizor, cum ar fi modificările de taxe, impozite sau tarife reglementate pentru serviciile de rețea.