După doi ani în care încasările s-au înscris în graficul iniţial, deţinătorii francizei Hard Rock Café Bucureşti au prins curajul necesar pentru a începe extinderea la nivel naţional.

În urmă cu doi ani, în Bucureşti se deschidea prima unitate Hard Rock din România şi, pe atunci, cel mai mare local al reţelei din Europa. Era o investiţie de patru milioane de euro, realizată de omul de afaceri Tinu Sebeşanu prin intermediul companiei Midi Development. Într-un interviu acordat Capital în momentul inaugurării cafenelei, managerul declara că mizează pe „o cifră de afaceri de 2,5 milioane de euro în primul an de funcţionare“. Aşteptările i-au fost confirmate cu brio, potrivit Ministerului Finanţelor, anul 2008 fiind încheiat cu o cifră de afaceri de 2,99 milioane euro. „Hard Rock merge conform graficului. Am fost pe profit din prima zi“, spune Sebeşanu, potrivit căruia pe ansamblul primului an de funcţionare s-a obţinut o marjă a profitului de 8%-9%. „În 2009 am avut o scădere a veniturilor, dacă luăm în calcul devalorizarea leului şi inflaţia,  şi am fost, astfel, sub rezultatul din 2008, dar în cifre absolute ne-am poziţionat la acelaşi nivel“, adaugă acesta.  Una dintre sursele importante ale veniturilor au fost concertele live. „Biletele se vând imediat. L-am adus, de exemplu, pe Snowy White (chitarist britanic care a cântat alături de Pink Floyd n.red). Au fost 400 de bilete şi s-au vândut toate în trei zile. Asta-i frumuseţea lui Hard Rock“, declară, mândru, Sebeşanu.

Prima ţintă: Timişoara sau Cluj

204-50035-29_hard_rock_cafe_13.jpgÎn condiţiile în care încă de la început a fost exclusă varianta extinderii la nivel naţional a conceptului de cafenea, planurile lui Sebeşanu au în vedere dezvoltarea unei reţele de baruri Hard Rock în principalele oraşe din ţară. „În ultimii doi ani, compania-mamă a derulat o serie de proiecte-pilot pentru Hard Rock Bar, pe care le-a implementat în Marea Britanie, Malta etc. Acum face o evaluare, rafinează conceptul final şi în vară îl va definitiva. O să-l preluăm şi noi, imediat“, anunţă acesta, menţionând că acest concept este esenţial în alegerea terenurilor pentru noile unităţi.

Care e diferenţa între cafeneaua şi barul Hard Rock? Cel din urmă va avea un spaţiu cel mai probabil la jumătate faţă de cel aferent cafenelei, meniul este mai restrâns, dar îşi va păstra colecţia de „memorabilia“ (obiecte aparţinând marilor artişti), element de notorietate al conceptului. „Nu cred vom deschide un bar în Bucureşti, pentru că ar intra în competiţie cu Hard Rock Cafe“, adaugă investitorul. În schimb, „Timişoara este o piaţă bună pentru conceptul nostru, cu un puternic centru universitar. Clujul, la fel. Nu amândouă, dar unul din ele, sigur“, estimează Sebeşanu. În calcul este luat şi Iaşiul, de asemenea centru universitar, dar şi Constanţa, care „are un avantaj pe durata sezonului estival, aşa că ne uităm după o poziţionare bună între Constanţa şi Mamaia pentru a beneficia şi de piaţa de turism, nu doar de piaţa domestică“. Sebeşanu estimează că pentru fiecare nouă unitate va avea nevoie de  aproximativ 1,5 milioane de euro, iar numărul de baruri deschise în următorii ani va fi de trei sau patru.

Hard Rock merge conform graficului. Am fost pe profit încă din prima zi.
Tinu Sebeşanu, director general Midi Development

5 mil.  euro este suma pe care Tinu Sebeşeanu (foto) estimează că o va pune la bătaie în următorii ani pentru inaugurarea de baruri Hard Rock în ţară

Meniu financiar

204-50036-29_grafic_13.jpgMuzica live şi burgerii au priză la români
În 2008, primul an de existenţă, Hard Rock Cafe a înregistrat o cifră de afaceri de 2,99 milioane de euro, marja profitului fiind de 8%-9%.

Cel mai, cea mai…

– Restaurantul Hard Rock din Bucureşti a devenit operaţional în ianuarie 2008.

– Suprafaţa sa este de 2.000 de metri pătraţi, iar numărul de locuri la mese este de 220. Vara, dacă se ocupă şi locurile de pe terasă, unitatea poate găzdui 450 de persoane.

– Hard Rock Bucureşti are 75 de angajaţi, iar cea mai aglomerată zi a săptămânii este sâmbăta.

– Cel mai vândut produs al localului este „Legendary Burger“, iar cel mai co­mandat cocktail este „Berillicious“. La magazinul localului, cel mai căutat produs este tricoul clasic, cu logoul Hard Rock.

Pe traseul a 161 de unităţi

– Primul local a fost deschis în 1971, la Londra.

– În prezent, sunt peste 161 de localuri, în mai mult de 52 de ţări.

– Colecţia „memorabilia“ cuprinde peste 70.000 de obiecte vestimentare şi instrumente ale artiştilor, plimbate prin toate unităţile.

– Sub brandul Hard Rock sunt operate cafenele, baruri, hoteluri şi cazinouri. 

1,5 mil. euro este investiţia necesară ina­u­­­gurării unui bar Hard Rock, cu o su­prafaţă la cel mult jumătate faţă de cea a unui restaurant.