”Ţinem la alianţa Renault-Nissan. Ea este esenţială pentru succesul Renault', a declarat Emmanuel Macron, reamintind însă că alianţa dintre cei doi constructori a fost încheiată într-un moment în care Nissan trecea printr-o perioadă dificilă. 'Renault şi-a asumat unele riscuri şi a investit o parte din fondurile sale pentru a susţine acest grup. Nissan înregistrează performanţe mai bune în prezent şi trebuie să salutăm forţa noastră colectivă”, a spus Emmanuel Macron.

Luni, o serie de directorii Nissan s-au declarat preocupaţi de creşterea influenţei Guvernului francez la Renault. Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault. Cu toate acestea, Nissan nu are în prezent drepturi de vot la Renault, în timp ce statul francez, care în aprilie şi-a majorat participaţia deţinută la Renault de la 15% la 19,7%, a reuşit să-şi dubleze drepturile de vot la Renault.

Emmanuel Macron a încercat să calmeze marţi îngrijorările şefilor de la Nissan declarând că majorarea participaţiei statului francez la Renault are un caracter 'temporar' şi că în cele din urmă Guvernul francez va reveni la participaţia sa iniţială, respectiv 15,01% din acţiunile Renault.

Mai multe surse guvernamentale şi din apropierea constructorilor auto Renault şi Nissan au declarat că Nissan a propus modificarea termenilor alianţei cu Renault prin majorarea participaţiei pe care constructorul nipon o deţine la partenerul francez în ideea de a echilibra relaţia dintre cei doi parteneri în conformitate cu noile realităţi economice. Anul trecut, Nissan a vândut un număr de două ori mai mare de autovehicule decât Renault şi a contribuit cu cea mai mare parte, 1,56 miliarde de euro, la profitul total de 1,9 miliarde de euro realizat de Renault.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. (Sursa: Agerpres)