Matt Hancock, ministrul pentru tehnologie digitală, cultură şi media, a declarat publicaţiei că marile companii din sectorul digital nu oferă utilizatorilor termeni şi condiţii clare şi concise despre cum sunt folosite datele lor personale. Obiectivul său este ca informaţiile să fie cuprinse într-o singură pagină, conform News.ro.

În cazul Facebook, acordul pentru utilizarea serviciilor companiei are peste 3.700 de cuvinte, iar în cel al Twitter 11.000 de cuvinte.

Guvernul de la Londra a convocat directori ai Facebook, Google şi Twitter să participe la o întâlnire în luna aprilie, pentru a discuta despre practicile în domeniul managementului datelor.

”Oamenii sunt uimiţi de paginile de termeni şi condiţii greoaie. Doresc ca aceştea să fie reduse astfel încât oamenii să vadă dintr-o privire ce acceptă. Vreau ca marile platforme să răspundă întrebărilor şi să demonstreze că vor să se schimbe”, a spus Hancock.

Dezvăluirile că firma de consultanţă politică Cambridge Analytica a folosit datele personale a peste 50 de milioane de utilizatori ai Facebook pentru campania preşedintelui american Donald Trump au îndreptat atenţia asupra reţelelor de socializare.

În acest timp, Parlamentul britanic ia în considerare o lege de protecţie a datelor care ar permite guvernului să impună amenzi mari companiilor tehnologice, în cazul utilizării incorecte a datelor clienţilor.

În SUA, membrii Congresului  îi cer directorului general al Facebook, Mark Zuckerberg, să participe la o audiere referitoare la practicile companiei.

Acţiunile Facebook au scăzut cu circa 14% săptămâna trecută, în urma dezvăluirilor.

Duminică, Zuckerberg s-a angajat să protejeze informaţiile personale ale clienţilor, prin reclame publicate în mai multe publicaţii britanice, pe câte o pagină întreagă.

Sâmbătă, autoritatea britanică însărcinată cu protecţia confidenţialităţii informaţiilor a efectuat o percheziţie de şapte ore la sediul dim Londra al firmei Cambridge Analytica, în cadrul unei investigaţii legate de utilizarea datelor personale în campaniile politice, de către companiile media şi alte afaceri.