În 3 noiembrie, VW a admis că a subestimat consumul de combustibil şi nivelul emisiilor de dioxid de carbon pentru aproximativ 800.000 de maşini, mărcile VW, Seat, Skoda şi Audi, vândute în Europa. Aceste dezvăluiri privind economia de combustibil şi nivelul emisiilor de dioxid de carbon, care, conform VW, reprezintă un risc economic evaluat la aproximativ două miliarde de euro, au adâncit criza cu care se confruntă grupul german. Suma include şi plăţile către guverne pentru veniturile lipsă din taxe. 

În Germania, şoferii plătesc taxe mai reduse dacă deţin maşini cu un nivel al emisiilor mai scăzut. Echiparea maşinilor VW cu softul care permite maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale, ar putea determina autorităţile germane să solicite companiei să ramburseze veniturile fiscale pierdute în urma utilizării softului. 

Procurorii din Braunschweig investighează oficial nivelul emisiilor la vehiculele VW cu motoare diesel. Este necesară o anchetă separată deoarece acuzaţiile implică alte modele şi alte persoane. Sunt investigaţi cinci suspecţi, a declarat purtătorul de cuvânt al Procuraturii, Klaus Ziehe, fără a-i nominaliza pe cei cinci. 

Investigatorii se concentrează pe evaziunea fiscală, dar ar putea fi vorba şi de fraudă, a avertizat Klaus Ziehe. 

Reprezentanţii VW au recunoscut luna trecută că au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor şi au anunţat că 11 milioane de vehicule diesel cu motoare de patru cilindri vândute în întreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare. 

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

AGERPRES