Creşterea rămâne semnificativă chiar şi dacă este calculată fără activitatea benzinăriilor şi la un curs de schimb constant, rezultând un plus de 4,9%, datorită expansiunii (+3,6%) şi performanţelor bune în termeni comparabili (+1,3%).

Veniturile Grupului au fost în creştere cu 3% în Franţa, cu 1,1% în restul ţărilor din Europa Occidentală (Spania, Italia, Portugalia, Luxemburg) şi cu 22,7% în ţările din Europa Centrală şi de Est (Polonia, Ungaria, România, Rusia, Ucraina) şi Asia (China şi Taiwan), zonă în care s-a concentrat o parte importantă a expansiunii anului trecut.

Veniturile au fost realizate în proporţie de 46% în Franţa şi de 54% în restul lumii, repartizarea fiind următoare: 27% în ţările din Europa de Vest (fără Franţa) şi 27% în ţările din Europa de Est şi în Asia.

Alte rezultate ale anului trecut: EBITDA – 2,514 miliarde de euro (+7,1%), profitul – 742 milioane de euro (+6,6%). Profitul din exploatare a crescut cu 2,1%, atingând 1,334 miliarde de euro. Evoluţia a fost influenţată negativ de creşterea provizioanelor pentru deprecieri şi a amortizărilor. Rezultatul net total s-a ridicat la 742 milioane de euro, în creştere cu 6,6%, faţă de 2009. Profitul parte a grupului a atins 705 milioane de euro (+6,7%) şi reprezintă, la fel ca în 2009, 1,7% din venituri.

Investiţiile totale au fost de 1,385 miliarde de euro, în scădere cu 9,8% faţă de 2009, fiind repartizate astfel: 36% în Franţa, 21% în restul ţărilor din Europa de Vest şi 43% în ţările din Europa Centrală şi de Est, precum şi în Asia.

În 2010, a avut loc o diminuare cu 19,5% a nivelui datoriei, aceasta ajungând la 2,3 miliarde de euro, adică 27,1% din capitalurile proprii (36,6% în 2009) şi indicând 1,3 ani capacitate de autofinanţare (1,7 ani în 2009).

Pe parcursul anului 2010, Grupul a semnat un credit sindicalizat de un miliard de euro, care l-a înlocuit pe cel cu aceeaşi valoare, a cărui scadenţă era prevăzută pentru 2011.

De asemenea, grupul a iniţiat o operaţiune legată de datoria obligatară: a cumpărat obligaţiuni cu scadenţa în 2011, 2013 şi 2014, pentru suma 329 milioane de euro, iar apoi a procedat la o nouă emisiune de obligaţiuni în valoare de 500 de milioane de euro cu scadenţa în 2017.

‘În 2010, cu un an înainte ca Grupul să împlinească 50 de ani, am avut rezultate bune în cele mai importante ţări ca prezenţă a Grupului, adică Franţa, Rusia şi China. Împreună cu ţările din Europa de Est, acestea au fost principalul motor de creştere a veniturilor, cu peste 7%. Ca rezultat al creşterii satisfacţiei clienţilor, frecvenţa de vizitare a crescut în magazinele noastre: 1,9 miliarde de bonuri de casă au fost înregistrate în 2010’, a declarat preşedintele Consiliului de Administraţie al Grupului Auchan, Vianney Mulliez.

Acesta adăugat că, pe parcursul anului 2010, Auchan a depăşit numărul de 200 de hipermarketuri în Asia şi de 300 centre comerciale în lume, iar supermarketurile au confirmat relansarea activităţii, în creştere 4%, atingând 6,9 miliarde de euro.
SURSA: Agerpres

Te-ar putea interesa și: