Maria Grapini caracterizează ultimii doi ani ca fiind destul de grei din cauza impactului impozitului minim și al creșterii taxei pe valoare adăugată. ”Criza internă ne-a determinat să nu continuăm un proiect început în 2007, acela de a construi o nouă fabrică pe un teren cumpărat cu mai mulți ani în urmă. Nu mai dezvolt nimic în România și am decis lichidarea a două firme”, spune Grapini. Criza nu a însemnat, însă, și căderea exportului.
În cazul Pasmatex, acesta a crescut cu 156% anul trecut, față de 2009. Segment pe care mizează în următorii ani. ”Suntem în tratative cu o firmă japoneză să încercăm să exportăm și la ei. Acum exportăm foarte mult în Uniunea Europeană”, subliniază Maria Grapini. Mai mult, spune că a continuat producția de îmbrăcăminte pe brand propriu, pe care a lucrat-o în India, pentru că pe piața locală nu a avut ”cele 50 de cusătoare” de care ar fi avut nevoie. Anul trecut, cifra de afaceri a Pasmatex a crescut ușor, comparativ cu 2009 când a înregistrat 3,66 milioane de euro.