In prezent, prin Google, se realizeaza 75% din totalul cautarilor pe web, motiv pentru care micul startup a devenit una dintre cele mai performante companii Internet din lume. Conform analistilor, in 2002, compania a obtinut venituri cuprinse intre 50 si 100 de milioane USD, cu o rata a profitului estimata la 30%.
Google a primit prima lovitura in octombrie 2002, iar „atacatorul” s-a numit Yahoo!. Cunoscutul portal nu a reinnoit contractul de exclusivitate prin care Google furniza rezultate pentru cautarile pe Net realizate de utilizatorii Yahoo!. Doar din acest contract de exclusivitate, Google a obtinut in 2001 7,1 milioane USD. Yahoo! a preferat sa plateasca motorul de cautare in functie de numarul cautarilor efectuate, model copiat si de CNN.
In plus, Google mai obtine venituri din vanzarea proprietatii asupra unor cuvinte cheie care directioneaza utilizatorii catre anumite adrese, precum si din publicitatea online, insa managerii companiei refuza sa extinda spatiul alocat reclamelor.
Pe de alta parte, compania nu prea are sanse sa se impuna pe piata aplicatiilor de cautare pentru sectorul business. Google s-a consacrat ca un motor de cautare rapid si ieftin, fara sa aiba un aparat de vanzari bine dezvoltat. Totusi, viitorul nu este chiar asa de negru pentru Google, data fiind mentinerea unei relatii puternice cu AOL.