În prezența Ministrului francez al Acțiunii și Conturilor Publice, Gérald Darmanin, Sanjeev Guptas-a alăturat personalului și celor aproape de 350 de oaspeți din Dunkerque pentru a anunța oficial preluarea celei mai mari topitorii din Europa, cumpărată de la Rio Tinto pentru aproximativ 500 de milioane de dolari în luna decembrie a anului trecut. 
 
GFG își propune să transforme fabrica de 570 de muncitori într-un pilon central, furnizând materiale și componente pentru industria franceză, în special pentru sectorul auto. Fabrica produce în prezent 285.000 de tone de aluminiu primar pe an. 
 
Pentru confirmarea acestui angajament, compania deținută de britanici a devenit una dintre primele care au răspuns la apelul președintelui Emmanuel Macron, în timpul evenimentului de săptămâna aceasta intitulat „Choose France Summit”, pentru creșterea investițiilor interne în Franța. 
 
 Sanjeev Gupta, care a fost printre cei peste 100 de șefi de companii internaționale prezenți la summitul Președintelui Macron de la Versailles, a anunțat de asemenea că Liberty Wheels France, deja un client important al topitoriei Dunkerque, a câștigat primul său contract major de când Alianța cu sediul în Londra a preluat unitatea de producție în luna mai a anului trecut.
 
Din iunie, Liberty Wheels Franța va furniza producătorului francez specializat în micro-mașini Ligier până la aproximativ 40% din cererea sa anuală de jante din aliaj. Acesta este primul contract câștigat de când Alianța a achiziționat unitatea de producție, care este singurul producător de jante din aluminiu din Franța. Grupul a implementat încă de atunci un plan de modernizare pentru a îmbunătăți eficiența și productivitatea fabricii. 
 
Ministrul Acțiunii și Conturilor Publice, Gérald Darmanin, a declarat: „Am dorit să fiu prezent la inaugurarea Liberty Aluminium, deoarece este un moment important pentru modernizarea industrială a Dunkirk și a regiunii Hauts-de-France. Achiziția acestei topitorii de către Alianța GFG este, de asemenea, un simbol puternic al atractivității economice a economiei franceze susținute de guvern. Salut angajamentul Domnului Sanjeev Gupta și al echipelor sale în acest proiect industrial pe termen lung. Acesta confirmă încrederea lor în know-how-ul excepțional al bărbaților și al femeilor care lucrează în această turnătorie din Loon Plage.”
 
Vorbind despre evenimentele săptămânii, Sanjeev Gupta a declarat:
 
„Într-o săptămână în care m-am alăturat altor lideri de afaceri din întreaga lume la Paris pentru a sărbători atractivitatea Franței pentru investitorii străini, sunt încântat să vă pot arăta două exemple pozitive privind motivul pentru care GFG a investit aici. 
 
„În primul rând, am plăcerea de a saluta intrarea Liberty Aluminium Dunkerque în portofoliul Alianței GFG. Scopul nostru este de a face din această unitate de producție și din femeile și bărbații cu înaltă calificare care lucrează acolo, piatra de temelie a afacerii noastre industriale din Franța. Vom colabora cu managementul și cu personalul local pentru a dezvolta noi produse care să asigure o mai mare valoare adăugată pentru aluminiul produs acolo, susținând și creând locuri de muncă de mare valoare.
 
„Salutăm noii noștri colegi cu certitudinea și cu mândria faptului că aceștia vor continua să lucreze la unitatea noastră de producție a jantelor, pentru eforturile lor alături de companie. Împreună, Liberty Aluminum Dunkerque și Liberty Wheels Franța reprezintă lanțul nostru de aprovizionare integrat și modelul de business în plină acțiune. Ceea ce am reușit să realizăm este ca un alt producător de mașini francez să fie aprovizionat cu roți „fabricate în Franța”, realizate din aluminiu în topitoria noastră, de asemenea „fabricată în Franța”. Acesta este cel mai bun mod de a ne aminti, dacă mai este nevoie de acest lucru, de ce am ales să investim în Franța”.
   
Directorul General al Liberty Aluminium Dunkerque, Guillaume de Goÿs, a declarat:”Pentru Aluminium Dunkerque steagul Liberty din unitatea noastră de producție are o valoare deosebită. Suntem dornici să ne îndeplinim rolul în lanțul de aprovizionare al industriei franceze, să ne sprijinim clienții și partenerii și astfel să devenim cunoscuți drept un Centru de Excelență pentru Aluminiu. Avem un program ambițios de maximizare a valorii aluminiului pe care îl fabricăm în prezent și de a deveni un furnizor preferat pentru industria auto și pentru alte industrii în plină dezvoltare din Franța. Așteptăm cu nerăbdare să facem această împreună cu partenerii și colegii noștri din cadrul Alianței.”

 

Vorbind despre realizările contractului cu Ligier, Philippe Baudon, COO al Liberty Engineering Mainland Europe a declarat: 
„Câștigarea contractului pentru a deveni furnizorul Ligier este un pas important pentru unitatea noastră de producție din Chateauroux și pentru GFG în Franța. De la preluarea unității anul trecut, conducerea și personalul au lucrat pentru a moderniza unitatea  – pentru a implementa schimbările operaționale și culturale necesare pentru a ne face mai competitivi și a atrage noi clienți. Sunt încântat că această activitate asiduă începe să dea roade – știm că ne-am confruntat cu o concurență puternică atât din Asia, cât și din Europa de Est pentru acest acord și știm că adaptabilitatea noastră, expertiza tehnică, competitivitatea și proximitatea față de operațiunile proprii ale Ligier au fost factori importanți pentru acest succes. Lucrările sunt deja în curs de desfășurare pentru a începe livrarea către Ligier a primului lot de roți produse în Franța în luna iunie, ca parte a ceea ce sper că va fi un parteneriat strâns aflat în plină derulare”.

Context: Piața europeană și globală a automobilelor a crescut cu peste 50% în ultimul deceniu și urmează să crească în continuare în anii următori. În Europa, doar autoturismele cu motoare pe benzină și-au majorat cota de piață la 58%, iar creșterea în gama vehiculelor cu propulsie alternativă a fost de 30% în ultimul trimestru. 
GFG își propune să utilizeze prezența sa tot mai largă pe piața aluminiului pentru a valorifica cererea crescândă de metale ușoare rezistente din industria autovehiculelor, în special favorizată de creșterea pieței vehiculelor electrice. Se estimează că conținutul total al aluminiului din vehiculele fabricate în Europa va crește de la 3,3 milioane tone la 4,3 milioane de tone pe an până în 2024 și că utilizarea globală a caroseriei din aluminiu pentru vehicule se va dubla în următorii 10 ani