Livrările de autoturisme diesel au scăzut cu 19% luna trecută, într-un moment în care politicienii discută interzicerea acestui tip de vehicule în anumite zone sau înlocuirea motoarelor vechi cu altele mai performante pentru a reduce poluarea. Cota de piaţă a maşinilor diesel a scăzut la 41% dar au crescut livrările de vehicule electrice, a informat KBA. 

Brandurile Volkswagen şi BMW au raportat scăderi ale vânzărilor de 12,5% şi, respectiv, 14% luna trecută, în timp ce livrările Renault şi Ford au înregistrat un declin de 4,1% şi, respectiv, 6,8%. 

În primele patru luni din acest an, vânzările de autoturisme noi pe cea mai mare piaţă auto din Europa au crescut cu 2,5%, la 1,14 milioane de unităţi, în timp ce Dacia a raportat un avans de 31,1%, la 19.313 vehicule. 

Brandurile Volkswagen şi BMW au raportat scăderi ale vânzărilor de 6,6% şi, respectiv, 0,3%, în perioada ianuarie-aprilie 2017, în timp ce livrările Renault şi Ford au înregistrat un avans de 18,2% şi, respectiv, 3,9%.

Dacia crește și în Italia

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Italia au crescut cu 9% în aprilie, în timp ce piaţa auto italiană a înregistrat un declin de 4,6%, fiind înmatriculate 160.359 autoturisme noi, arată datele publicate Ministerul Transporturilor, transmite Automotive News Europe.

Scăderea marchează sfârşitul celor 34 de luni de creştere a livrărilor pe cea de-a patra mare piaţă auto din Uniunea Europeană. 

Vânzările către clienţii individuali au scăzut cu 17% luna trecută, în timp ce livrările către companii şi firmele de închirieri au urcat cu 25% şi, respectiv, 6%. 

Livrările producătorului auto italo-american Fiat Chrysler Automobiles (FCA) au scăzut în aprilie cu 4%, cele ale grupului german Volkswagen cu 8% iar cele ale PSA Peugeot Citroen cu 4%. În schimb, grupul Renault a raportat un avans al vânzărilor de 12% luna trecută iar BMW de 5%. 

AGERPRES