Discuția din cadrul podcastului s-a concentrat pe avantajele oferite de autoturismele chinezești, precum și pe aspecte legate de preț, dotări și reacțiile clienților români care au ales aceste modele.

Promovarea brandului

Cristian Prichea a ocupat poziții de top management în cadrul unor companii importante precum Ford sau Spark. În prezent, acesta se află la conducerea Maxx Mobility, care se află pe piața românească din septembrie 2024. La nivel de strategie, compania își dorește în momentul de față să se concentreze pe promovarea brandului.

„Noi ne-am propus, în primul rând, în prima fază a lansării să stabilizăm brandul în România. Să ne construim o imagine de brand puternică și o rețea de dealeri competitivă și acoperitoare în România. În momentul de față, există încă întrebări ale consumatorului român. Achiziționez această mașină, dar ce se întâmplă în cazul în care voi avea o problemă pe service? În cât timp îmi vine piesa respectivă? De aceea, ne-am concentrat foarte mult în a dezvolta rețeaua de dealeri. În momentul de față, există 20 de dealeri Geely locali. În București avem 4 dealeri, iar restul acoperă punctele cardinale nord-sud-est-vest ale țării. Avem tot ce înseamnă show room, service și spare parts. Sunt locații complete din care poți cumpăra produsul, dar poți veni și cu mașina la service dacă va fi nevoie”, a spus acesta.

Geely și Link&Co

Acest obiectiv este pe lista de priorități a firmei, motiv pentru care anul acesta vor mai fi deschise două locații. „În acest moment suntem în discuții cu alte două locații, deci cel mai probabil vom ajunge la 22 până la sfârșitul lunii septembrie. Targetul nostru pentru anul acesta și prima jumătate a anului viitor este să avem 25 de locații Geely în România”, a adăugat invitatul.

Cristian Prichea a povestit că susține o viziune clar separată a celor două branduri Geely și Link&Co, care fac parte din același grup. „Noi comercializăm două branduri care fac parte din același grup, Grupul Geely, care este extrem de cunoscut la nivel internațional și deține mai multe branduri în portofoliu. Este același grup care în 2010 a cumpărat Volvo de la Ford Motor Company.

Al doilea brand pe care îl comercializăm în România este Link&Co. Îmi place să-l denumesc un brand premium affordable. Un brand premium, o calitate a produsului net superioară, dar și la un raport calitate-preț mult mai avantajos pentru consumatorul din România față de brandurile de tradiție. Rețeaua Link&Co are în momentul de față 10 dealeri, 9 existenți deja și unul în devenire. Ne dorim o diferențiere clară a celor două branduri, cu forță de vânzări dedicată, programe de promovare dedicate, cu politici comerciale specifice fiecărui brand în parte”, a precizat acesta.

Potrivit invitatului, modelul de autoturism Geely Coolray pornește de la un preț de 25.000 de euro cu tot cu TVA. În cazul Link&Co, modelul electric 02, lansat în urmă cu trei luni, are un tarif de 33.500 de euro, cu TVA.

Dotări și tehnologie

Mașinile Geely și Link&Co vin pe piață cu un raport foarte bun calitate-preț. Pe lângă alte branduri de autoturisme, aceste mașini chinezești vin la pachet cu multe funcții și dotări, fără a aduce costuri suplimentare.

„Brandurile pe care le comercializăm noi, și în general brandurile chinezești, vin cu altă strategie față de cele europene. Vehiculele vin extrem de bine dotate. Găsești ca și caracteristici de produs tot ce îți dorești, de la plafon panoramic la încălzire sau ventilație în scaune până la infotaiment dotat din toate punctele de vedere. Sunt și diverse alte aspecte, cum ar fi clima automată sau un sistem de sonorizare premium. Practic, ce poți să-ți modifici sau să îți alegi este doar culoarea. Din punctul acesta de vedere, ca și raport calitate-preț, cred că în momentul de față brandurile chinezești sunt extrem de bine poziționate în piață”, a explicat Cristian Prichea.

Produse financiare competitive

CEO-ul companiei a explicat că Maxx Mobility nu este doar un importator, ci se implică oferind servicii și soluții clienților. „Avem politici comerciale dezvoltate atât pentru clientul privat, clientul de retail propriu zis, dar și pentru companii. În momentul de față lucrăm la anumite produse financiare competitive în piață atât pentru clientul privat, cât și pentru clientul de flotă. Mă refer la leasing operațional, la leasing financiar, la un produs de credit pentru persoanele fizice, tocmai pentru a acoperi și această nevoie, în cazul în care achiziția nu se dorește a fi făcută cash. O parte din ele sunt deja disponibile, altele vor fi disponibile începând cu luna septembrie.

Avem anumite produse financiare cu o dobândă preferențială. Sunt anumite condiții destul de bine poziționate în piață tocmai pentru a facilita achiziția. Am lucrat pentru că, după cum bine știm, 60-65 % din vânzările din industria auto din România sunt către persoane juridice. Sunt companii care fie achiziționează o mașină, fie achiziționează un parc de sute de mașini. Atunci trebuie să avem un punct de vedere solid prin prisma unei politici comerciale competitive”, spune acesta.

Întregul podcast poate fi urmărit AICI.