Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Gabriela Firea caută susținerea Băncii Mondiale pentru a dezvolta transportul feroviar în București

Autor: | | -1 Comentarii | 1543 Vizualizari

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, s-a întâlnit joi cu o delegaţie a Băncii Mondiale, discuţia axându-se pe proiecte de modernizare a transportului public din Bucureşti şi zonele adiacente, printre care se numără dezvoltarea transportului feroviar pentru călători (urban, periurban şi regional, inclusiv centura feroviară a Capitalei), dar şi proiectul Esplanada.

În cadrul întrevederii, primarul general a evidenţiat necesitatea dezvoltării transportului feroviar urban şi periurban, care este de "importanţă strategică" pentru dezvoltarea pe termen mediu şi lung a oraşului. 

"Acesta se poate dezvolta prin valorificarea reţelei de cale ferată existentă în municipiul Bucureşti care în prezent este abandonată. Această reţea de transport feroviar pentru călători ar putea lega Bucureştiul de Giurgiu, Zimnicea, Alexandria, Roşiori, Găeşti, Titu, Urziceni, Lehliu, Olteniţa sau chiar Ploieşti", a precizat Firea, citată de Agerpres. 

Primarul general a menţionat că Bucureştiul se numără printre puţinele oraşe europene care beneficiază de o centură feroviară având o lungime de 80 km, structură de transport care în prezent nu este valorificată la adevăratul său potenţial. "Nu se poate imagina o strategie de dezvoltare a Bucureştiului, fără a include centura feroviară în sistemul de transport public al oraşului. Această linie ar trebui integrată în acest sistem şi preluată de către municipalitate pentru a fi utilizată în scopul transportului de călători", a afirmat Firea. 

Potrivit sursei citate, această linie de centură trebuie reabilitată şi modernizată, gările de pe traseu trebuie de asemenea refuncţionalizate şi este necesară realizarea unor puncte intermodale pentru transferul călătorilor între trenuri, metrouri şi autobuze. 

O altă variantă de optimizare a transportului public despre care s-a discutat în cadrul întrevederii este studierea oportunităţii introducerii unor linii de tip monorail/ tren uşor suspendat, în zonele în care nu există posibilitatea de realizare a reţetelor la nivelul solului. 

Reprezentanţii Băncii Mondiale şi-au exprimat interesul de a se implica în aceste proiecte, având în vedere că Bucureştiul are, pentru prima oară, o Asociaţie de Dezvoltare Intercomunitară (ADIBI) care va dezvolta proiecte de transport în regiunea metropolitană. 

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

12 octombrie 2018

Cel mai lung zbor din lume. Vezi câte ore a durat cursa

Transporturi si Infrastructura

09 octombrie 2018

Cele mai așteptate autobuze au ajuns la București

Transporturi si Infrastructura

01 octombrie 2018

Un pod important din București intră în reparații

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.