Germanii de la BMW s-au apucat de vreo 30 de ani să facă și motoare diesel. Și nu unele oarecare. Cel aflat în dotarea modelului 535d are o forță pe care doar tehnologia o poate ține sub control, astfel încât șoferul să se poată bucura în voie de traseul ales și de confortul oferit de habitaclul generos și bine dotat. Ca să fim mai exacți, trebuie menționat că varianta despre care vorbim dezvoltă 313 CP, are sistem xDrive, transmisie automată și pachet aerodinamic M. Ca să ne referim doar la detaliile care pot transforma un „banal“ model Seria 5 într-unul special din punct de vedere dinamic. Dacă adăugăm și faptul că între prețul de bază de 62.124 de euro și cel plătit pentru a achiziționa modelul testat mai aveți nevoie de 32.000 de euro, devine limpede că avem de-a face cu un vehicul care oferă posesorului mai mult decât sportivitate. Pentru a înțelege de unde reiese diferența de preț, să menționăm doar cele mai scumpe opționale. De exemplu, sistemul Adaptive Drive costă nu mai puțin de 3.410 euro, pachetul M Sport încă 5.473 de euro, iar cel Business, alți 3.344 de euro. Unde mai pui că farurile adaptive LED mai scot 2.094 de euro din buzunarele potențialului cumpărător. E suficient de clar că vorbim despre un model „special“?
Sigur că, pentru a convinge un client să plătească aproape 100.000 de euro pentru un BMW Seria 5, e nevoie și de un comportament rutier fără cusur, și de un confort care să tindă către cel oefrit de Seria 7. Ei bine, acest 535d xDrive le are pe amândouă.
Aproape M5
Primul lucru care te face să tresari atunci când pui la treabă agregatul de sub capotă este sunetul. E mult mai „complet“ decât al unui propulsor diesel cu patru cilindri. Apoi, când capeți încredere în electronica mașinii, stabilitatea oferită pe virajele abordate sportiv îți demonstrează – dacă mai era necesar – că xDrive-ul BMW face toți banii. Și atunci când faimoasele drumuri de munte românești îți oferă surpriza unui obstacol ai toate motivele să apreciezi sistemul de frânare foarte competent și suspensia. După doar câteva zeci de kilometri, ajungi la concluzia că misiunea de a găsi ceva de reproșat acestei mașini e dificil de îndeplinit. Dacă prețul nu te sperie înainte de a urca la bord, cu greu vei mai găsi motive care să te oprească din drumul către casierie. Poate doar faptul că, în baza unei sume apropiate (107.260 de euro), poți accede la un M5 în toată puterea cuvântului, un vehicul ale cărui performanțe depășesc fără tăgadă orice poate scoate din mânecă 535d xDrive. Un amănunt însă: M5 are un motor alimentat cu benzină care consumă, în medie, 10 l/100 km, în timp ce varianta 535d xDrive de care vorbim afișează un consum de doar 6 l/100 km.
Lăsând deoparte caracteristicile tehnice și comportamentul rutier, trebuie menționat că acest Seria 5 ale cărui dotări opționale costă cât un Passat sau Mondeo, abia ieșit din uzină, este foarte grijuliu atât cu cel de la volan, cât și cu pasagerii. Șoferul se poate bucura de utilitatea incontestabilă a sistemului Head-Up Display, de un iDrive care te scapă de mulțimea de butoane încă prezentă în multe alte modele concurente și de ergonomia pusă la punct de inginerii și designerii BMW. Tot pentru acesta, dar și pentru pasagerul din dreapta sunt disponibile scaune încălzite și ventilate. Ambianța business din habitaclu este completată și de sistemul audio Harman Kardon de înaltă fidelitate.