Conform ziariștilor de la AutoExpress, garda la sol înaltă, cauciucurile Pirelli Scorpion și protuberanțele din zona aripilor duc la concluzia că mașina este destinată parcurgerii de drumuri dificile. Deși mașina din fotografiile-spion are un design identic cu al modelului Fiesta britanicii susțin, bazându-se pe surse pe care au refuzat să le dezvăluie, că viitorul mini-SUV Ford va avea o caroserie puțin diferită, un amalgam între actualul Fiesta și face-liftul modelului Kuga care va fi prezentat în următoarele luni.
Nu este prima dată când un prototip având caroserie de Fiesta și gardă la sol înaltă este fotografiat în Europa. Cu câteva luni în urmă, blogurile și forumurile pe teme auto din Olanda abundau de imagini și discuții declanșate de surprinderea pe șosele a unui vehicul asemănător.
Legând aceste noi informații de recentul anunț al Ford privind reorganizarea activităților de la uzinele din Europa care vor fi dedicate câte unei singure platforme, pare tot mai clar că un astfel de vehicul ar putea fi produs în viitor la Craiova. Conform noului plan de organizare, fabricile Ford din Valencia şi din Saarlouis vor fi dedicate producţiei autovehiculelor din segmentul C (Focus, C-Max, Kuga), în timp ce fabricile din Koln şi Craiova vor construi vehiculele din segmentul B (Fiesta), precum şi motoare mici EcoBoost cu consum redus de combustibil.
De asemenea, odată cu anunțul privind reorganizarea activităților de producție, dat publicității pe 14 iunie, oficialii Ford au declarat că „fabrica Ford din Craiova va construi noua gamă de modele Ford B-Max începând cu prima jumătate a anului 2012 şi va produce, în viitor, un al doilea vehicul din clasa B”. Despre acest din urmă model însă, cei de la Ford au refuzat să dea detalii. Jan Gijsen, președintele Ford România a declarat atunci că „planul actualizat transformă fabrica de la Craiova într-o unitate specializată pentru producţia de vehicule aparţinând clasei B, oferind oportunităţi sporite prin utilizarea componentelor şi platformelor comune pentru vehicule cu dimensiuni similare. Odată cu evoluţia strategiei globale One Ford, am reevaluat planurile noastre de producţie. Inţial am anunţat că la fabrica de la Craiova se va produce noul model Ford Transit Connect. Cu toate acestea, am indentificat argumente solide care să permită fabricii de la Craiova specializarea pe vehicule aparţinând clasei B”.
Desigur, ideea că Ford va produce la Craiova un „mini-SUV” sau crossover poate fi calificată în prezent doar ca o speculație, însă succesul repurtat de Nissan în Europa cu recent-lansatul Juke și faptul că, pe platforma B nu ar mai putea fi produse decât un sedan (dedicat deja piețelor din Asia) și un SUV, în afara modelelor Fiesta și B-Max, face această informație tot mai veridică.