Acest rezultat plasează piața rusă foarte aproape de volumele înregistrate pe primele cinci piețe europene: Germania (2,9 mil. unități), Franța (2,2 mil. unități), Marea Britanie (2 mil. unități), Italia (1,9 mil. unități) și Spania (1 mil. unități).
Numai că, în timp ce aceste piețe europene au înregistrat creșteri cuprinse între 1,8% (Marea Britanie) și 3,1% (Spania), sau chiar scăderi: -2,2% (Franța), -9,2 (Italia) sau -23,4% (Germania), Rusia a crescut, grație unui program de casare asemănător celui românesc cu 60%.
În clasamentul modelelor, pe primele patru locuri se află vehicule de origine rusă (2105/2107, Priora, Kalina și Samara). În privința modelelor produse de companii străine, locul întâi este odupat de Ford Focus (67.041 unități), care a depășit liderul anului anterior, Renault Logan cu aproape 5.000 de untăți.
Cele două modele au dus o luptă strânsă pentru supremație până în luna decembrie, numai că, în ultima lună a lui 2010, vânzările Focus au crescut cu 81%, în timp ce vânzările Logan au avansat cu doar 31%.
Modelul Renault Logan este asamblat la uzina Avtoframos de lângă Moscova din componente trimise de uzina Automobile Dacia din România.
La nivel de grup, cea mai puternică prezență pe piața rusă este cea a alianței Renault-Nissan-AvtoVAZ (697.901 unități), urmat la mare distanță de GM (159.376 unități) și Volkswagen (131.312 unități).