Ford a prezentat conceptul “Iosis Max” la Salonul Auto de la Geneva. Potrivit oficialilor companiei, acest concept nu prefigureaza un anume model de serie, insa “ofera o idee despre tendintele in designul si motorizarile adoptate pentru urmatoarea generatie a masinilor de clasa medie produse in uzinele Ford”.

Tinand cont de aceasta afirmatie, este foarte posibil ca la Craiova sa fie produse in viitor automobile ce se bazeaza pe conceptul “Iosis Max”.

Potrivit unei declaratii din luna octombrie 2008 a purtatorului de cuvant al Ford Europa, Hans Jurgen Fuchs, “produsul fabricat exclusiv in Romania va fi de clasa mica, dar nu va fi nici Fiesta si nici inlocuitorul actualului model Fusion”.

0-26802-capital0002fordiosis.jpgFuchs a admis la acea vreme ca in cazul modelului cu numele de cod “B-Max”, ce urmeaza sa fie produs la Craiova, avem de-a face cu o masina aflata intre segmente, o tendinta incercata de mai multi producatori in acest moment.

Totusi, potrivit informatiilor aparute pana acum, se pare ca majoritatea solutiilor tehnice pentru modelul produs la Craiova vor fi imprumutate de la fratii mai mari “S-Max” si “C-Max”. Conceptul “Iosis Max” se pozitioneaza in clasa C.

0-26803-capital0003fordiosis.jpg“Iosis Max” aduce pentru prima data o grila frontala compusa din trei bare cromate, despre care compania spune ca ii ofera o perceptie mult mai dinamica si mai indrazneata.

Conceptul beneficiaza de un motor pe benzina, turbo-alimentat, cu o capacitate de 1.6 litri, capabil sa dezvolte 180 CP. Acesta face parte din noua familie de motorizari “EcoBoost” a Ford. De asemenea, conceptul “Iosis Max” beneficiaza si de tehnologia stop-start.

Acest motor va echipa pentru inceput masinile destinate pietei europene, incepand cu prima parte a anului 2010 si va facilita o economie cu pana la 20% a carburantului, comparativ cu un motor conventional pe benzina ce are aceeasi putere.

0-26804-capital0004fordiosis.jpg 0-26805-capital0005fordiosis.jpg