În negocierile privind viitorul fabricii Ford din Craiova deja nu se mai discută despre ce mașină ar mai putea fi produsă în afara de B-Max. Modelul deja a fost ales.

Ovidiu Cioroianu, președintele sindicatului Ford spune că „se studiază posibilitatea producerii modelului EcoSport în Craiova. Așteptăm ca în cursul lunii septembrie conducerea companiei să facă anunțul privind locul în care va fi produs acest automobil.

Calculele privind costurile și oportunitățile introducerii celui de-al doilea model sunt complicate, așa că nu ar fi o surpriză dacă s-ar prelungi în condițiile în care oricum producția mini SUV-ului EcoSport la Craivoa nu ar demara peste noapte. Ci abia de la finele anului 2017.

Cu toate că EcoSport este o mașină concepută pe aceeași platformă B ca Ford-ul B-Max asamblat deja la Craiova, noul model nu va putea intra în producție până nu va fi pusă la punct rețeaua de furnizori de componente.

Pâna în 2017, cei de la Ford speră că infrastructura de transport din România se va îmbunătăți. Sindicaliștii fabricii din Craiova spun că, din cauza infrastructurii, este mai ieftin pentru companie să aducă modelul EcoSport din India decât să îl asambleze în România.

Contractul de privatizare le cerea celor de la Ford să își majoreze treptat producția în România până la 300.000 de maşini. Un prim prag, de 250.000 de mașini pe an trebuia atins până în toamna lui 2011. Însă obiectivul nu a fost îndeplinit niciodată.

Potrivit datelor APIA, fabrica din Craiova a asamblat anul trecut mai puțin de 53.000 de Ford-uri B-Max. Între timp, contractul de privatizare a primit un act adițional care a eliminat obiectivele de producție. Astfel, Ford a scăpat de amenda pe care o risca și a păstrat ajutorul de stat de 75 de milioane de euro primit după privatizare.

Exista informații conform cărora Ford ar condiționa acum aducerea unui al doilea model la fabrica din Craiova de acordarea încă unui ajutor de stat, în limita pragului impus de regulile europene, de 20% din valoarea investiției.