Cercetătorii de la Centrul de Excelență Ford – Ion Park – au dezvoltat o baterie cu chimie Litiu-Mangan Îmbogățit (LMR), care intră deja în producția-pilot.

Ford: viitorul a început deja

Oficialii companiei afirmă că această descoperire ar putea reduce semnificativ costurile de producție și ar putea crește autonomia vehiculelor electrice, două dintre cele mai mari provocări ale industriei.

Charles Poon, directorul Ingineriei Propulsiei Electrificate la Ford, a descris noua baterie drept „o inovație crucială” și rezultatul unor ani de cercetare intensă în cadrul centrului Ion Park.

LMR: un nou standard pentru bateriile auto

Tehnologia LMR oferă o densitate energetică superioară bateriilor cu Nichel și un nivel de siguranță comparabil cu cele pe bază de Litiu-Fier-Fosfat (LFP). Mai mult, costurile de producție sunt semnificativ reduse, ceea ce poate contribui la scăderea prețului final al vehiculelor electrice, făcându-le mai accesibile pentru consumatorii obișnuiți.

În prezent, Ford a trecut la producția celei de-a doua generații de celule LMR în regim pilot. Integrarea acestora în gama de modele electrice a companiei este deja în plan, ceea ce sugerează că această tehnologie ar putea deveni un nou standard în industrie.

O echipă de elită și o strategie ambițioasă

Inovația vine din partea unei echipe de 135 de experți – cercetători, chimiști, ingineri și specialiști în baterii – reuniți la centrul R&D Ford Ion Park.

Aceștia au lucrat la fiecare etapă a dezvoltării noii baterii, de la știința materialelor până la procesele de fabricație. Strategia Ford a fost clară: să reducă drastic costurile fără a compromite performanța sau siguranța.

Provocări și pași concreți în electrificare

Deși în trecut Ford anunțase obiective ambițioase privind electrificarea totală în Europa și dezvoltarea unei noi platforme electrice, compania și-a ajustat planurile. Ținta de 1,2 milioane de vehicule electrice produse la Koln nu mai este de actualitate, iar proiectul platformei electrice a fost suspendat.

Totuși, Ford continuă să avanseze în domeniul vehiculelor comerciale. Noul E-Transit Courier, produs la uzina Ford Otosan din Craiova, marchează un pas important pentru segmentul autoutilitarelor electrice, consolidând poziția companiei pe piața europeană.

Pe de altă parte, Ford Otosan, proprietarul uzinei din Craiova, a fabricat în 2024, până la finalul lunii septembrie, aproape 180.000 de vehicule, ponderea acestora pe linii fiind evident în favoarea lui Puma. Volumul de mașini a fost mai mare cu 27% față de cel realizat în urmă cu un an, ca urmare a intrării în producție a familiei Courier. În același timp, producția lui Puma a încetinit ușor, din cauza scăderii cererii pe piețele europene.