Omul de afaceri călătoreşte des peste Ocean, unde compania sa are două birouri, unul în Florida şi unul în California, pentru care lucrează în jur de 50 de americani. Mai mult, anul trecut a reuşit să aducă BitDefender pe rafturile celui mai mare retailer la nivel mondial, Wal-Mart, „BitDefender se găsea în Wal-Mart, dar sub forma unui produs care integra tehnologiile BitDefender. Acum, suntem în Wal-Mart cu propriul brand. E un mare succes. Suntem pe cale să ajungem în toate marile lanţuri de retail americane“, a arătat acesta.
În prezent, produsele BitDefender sunt distribuite la nivel internaţional în peste 180 de ţări. „Noi, românii, avem nevoie de starea de spirit potrivită, de atitudine. Avem mult prea mare modestie atunci când ne gândim la posibilul ­nostru succes. Ne gândim că am putea fi de succes aici, la mine în oraş, la mine în regiune, iar în România e deja foarte ambiţios. Dacă mă mai duc şi pe lângă România, atunci sunt deja absolut genial, pe când alte ţări au gena globalizării sau a imperialismului“, a explicat omul de afaceri. BitDefender deţine echipe complexe în Marea Britanie, Germania, Spania, dar şi echipe mai mici în Brazilia şi Orientul Apropiat.
Date bine protejate
Soluţia românească de securitate este cea mai folosită în Franţa, iar în China sunt peste 200 de milioane de utilizatori care folosesc produse BitDefender ori produse care conţin tehnologie BitDefender. „Dacă mergi în Shanghai şi intri într-un magazin de IT, nu o să scapi de BitDefender. O să îl vezi pe raft“, a afirmat Talpeş. În Coreea de Sud, ţara cu cea mai mare viteză medie a conexiunilor la internet, 95% din produsele antivirus folosesc tehnologii BitDefender.
„În Coreea de Sud, dominăm piaţa pe ceea ce se cheamă OEM (Original Equipment Manufacturer – n.red.)“, a mai spus Talpeş. Florin Talpeş nu a vorbit niciodată deschis despre rezultatele financiare ale companiei şi nici despre câte licenţe a vândut BitDefender în 2010 sau cât valorează compania, însă a menţionat că peste 350 de milioane de utilizatori din întreaga lume folosesc produse BitDefender sau produse care integrează tehnologiile sub acest brand.
În privinţa valorii companiei, „nu pot să spun cât valorează. O valoare concretă se va vedea atunci când vom face o tranzacţie, când vom atrage un investitor ori când vom ajunge pe bursă şi mă gândesc că un eveniment de genul ăsta se va întâmpla în următorii ani. Pe bursă planificăm să ajungem clar. Avem un plan. Am vrea ca până în 2013 să ieşim pe bursă“, a conchis Talpeş.
În anul 2007, omul de afaceri a vândut 7% din acţiunile BitDefender către un grup format din şapte investitori, în schimbul a șapte milioane de dolari, ceea ce a dus la evaluarea companiei la 100 de milioane de dolari.
Un nou produs. Nume de cod: Gonzales
„În afară de atitutine, ca să fii global, mai ai nevoie de partea de vânzări şi marketing. Aici avem o anumită rămânere în urmă, însă sunt anumite nişe în care recuperăm repede şi sunt evoluţii rapide cum e domeniul online. Domeniile unde companiile româneşti au mari şanse să devină globale sunt cel online sau cel al tehnologiilor“, afirmă Florin Talpeş.
Pentru anul acesta, compania sa şi-a setat mai multe obiective. „Vrem să ne consolidăm poziţiile şi să creştem în pieţele unde suntem deja prezenți. Vom deschide şi alte birouri. Sunt pieţe în care vom merge noi singuri şi sunt pieţe în care vom merge cu parteneri. Cel mai probabil vom deschide un birou în Dubai. Orientul Apropiat este o piaţă care creşte foarte rapid. Avem rezultate foarte bune acolo şi un potenţial foarte bun“, a afirmat omul de afaceri.
Compania va lansa, de asemenea, un produs care, potrivit spuselor lui Florin Talpeș, va revoluţiona piaţa de securitate.
„Va fi un produs care va sparge nişte bariere în termeni de performanţă. Este vorba de un produs cu nume de cod intern Gonzales şi care deja se află în teste în laboratoarele din Vest. Nu pot să dau mai multe detalii, doar că produsul va fi lansat în mai-iunie“, a mai spus acesta.

 
350
de milioane de utilizatori din întreaga lume folosesc soluțiile de securitate produse de compania românească BitDefender

   
BitDefender în cifre

500 de angajaţi, în țară și străinătate
Cota de piaţă în România: 40%
100 de milioane de dolari valora BitDefender în 2007
Numărul unu în Franţa, cu o cotă de piaţă de 20%
95% din produsele antivirus din Coreea de Sud folosesc tehnologii BitDefender

Te-ar putea interesa și: