Ferrari, constructorul italian de masini sport de lux va reduce emisiile de carbon ale masinilor sale cu 40% pana in 1012 si va lansa primul model hibrid in anul 2015, ca urmare a noilor norme impuse de Consilul Europei, potrivit Motor Authority.

„Compania intentioneaza sa reduca emisiile de CO2 ale masinilor sale cu 40% pana in anul 2012”, a declarat presedintele companiei, Luca Cordero di Montezemolo, citat de publicatia germana Welt am Sonntag.

Consilul Europei a propus o norma ce ar putea forta constructorii auto sa limiteze emisiile medii de dioxid de carbon ale flotelor la 130g/km incepand cu anul 2012, iar acest lucru ar putea avea un efect dezastruos asupra constructorilor de nisa, precum Ferrari. De aceea, compania lucreaza acum la reducerea cu aproape jumatate a emisiilor cu efect de sera, prin construirea unor masini mai usoare si implementarea tehnologiilor hibrid.

Totusi, primele modele hibrid ale Ferrari vor fi lansate pe piata cel mai devreme in anul 2015.

“Lucram in prezent la dezvoltarea unul model Ferrari care sa foloseasca surse alternative de energie ;i care va fi bazat pe tehnologiile folosite in prezent al Formula 1″, a spus Montezemolo, referindu-se la Sistemul de Reciclare a Energiei Kinetice (KERS), care se bazeaza pe principiul regenerarii energiei rezultate la franare.

Mai mult, in efortul de reducere al emisiilor de gaze cu efect de sera, Farrari ar putea decide ca una din viitoarele sale generatii de masini sa fie echipata cu un motor V6 turboalimentat, pentru a reduce consumul de combustibil, potrivit oficialilor companiei.

Constructorul italian nu va diminua nimic in privinta dotarilor tehnice si nici in privinta performantelor masinii, insa va respecta toate normele cu privire la emisiile poluante.

Compania a inceput deja sa implementeze unele „unelte” tehnologice pentru a putea mentine performantele motoarelor in paralel cu reducerea consumului de carburant.

Primul pas pe acest drum a fost facut de modelul California, recent lansat, care este echipat cu primul motor cu injectie directa al companiei

Pe masura ce Ferrari trece la urmatoare generatie de motoare si se concentreaza pe perioada de dezvoltare cuprinsa intre anii 2013 si 2016, compania este din ce in ce mai deschisa la posibilitatea de a folosi un turbocompresor sau o alta forma de injectie pentru a putea da motoarelor sale puterea dorita si economia de carburatnt de care au nevoie.