Acești șoferi ar putea rămâne pe viață fără permis. Două proiecte legislative aflate în discuție la Senat au ca scop sancționarea mai severă a șoferilor ce cauzează accidente mortale sub efectul alcoolului sau drogurilor.

Propunerile sugerează suspendarea pe viață a permisului de conducere și pedepse de până la 10 ani de închisoare.

Următorii șoferi riscă să rămână pe viață fără permis

Mai precis, se dorește ca șoferilor să li se „revoce definitiv dreptul de a conduce”. De asemenea, proiectele vizează și șoferii care cauzează decesul cuiva în timp ce se află sub influența alcoolului sau drogurilor.

Aceștia ar putea să primească pedepse între trei și 10 ani de închisoare. Amintim că aceste propuneri au apărut în contextul în care au avut loc mai multe accidente rutiere cauzate de șoferi sub influența substanțelor interzise sau alcoolului.

Potrivit inițiatorilor, statisticele arată că „România se confruntă cu un număr alarmant de accidente rutiere”.

„Peste 76 pe zi. Zilnic, patru români își pierd viața în astfel de accidente. E un total anual ce depășește de două ori media europeană. Multe dintre aceste tragedii sunt cauzate de șoferi alcoolizați sau drogați. În 2021, s-au înregistrat 1.535 de șoferi depistați sub influența drogurilor și 27.368 sub efectul alcoolului. În prima jumătate a anului 2022, 1.294 de șoferi au fost depistați drogați și 13.509 alcoolizați”, susțin inițiatorii.

O altă decizie arată că șoferii care provoacă accidente mortale în timp ce sunt beți, sub efectul drogurilor sau fără permis, nu mai pot beneficia de clemență în cazul unui accident mortal.

Poliția Română a făcut o propunere care îi va nemulțumi pe toți șoferii

În altă ordine de idei, Poliția Română a făcut o propunere care îi va nemulțumi pe toți șoferii. Polițiștii vor ca punctul de amendă să crească cu 15 procente, până la 165 de lei.

În prezent, punctul de amendă este de 145 de lei. Majorarea cerută de Poliție ar putea să intre în vigoare din prima zi a anului viitor.

Propunerea de majorare a amenzilor pentru abateri rutiere va primi sprijin din partea Ministerului de Interne. Modul în care această majorare va fi implementată nu este încă clar, existând posibilitatea adoptării prin ordonanță de urgență sau trimiterea ei în Parlament pentru dezbatere.

Polițiștii și-au argumentat cererea prin prezentarea statisticii despre numărul crescut de abateri de la Codul Rutier care duc la accidente.

Potrivit datelor Poliției, România se situează pe primul loc în Uniunea Europeană în privința victimelor din accidente rutiere. Totodată, România se „mândrește” cu o medie dublă față de cea din UE.