Mădălin Roșu, președintele Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR), a explicat ce pot face persoanele păgubite de firmele de asigurări RCA, care se află acum pe marginea prăpastiei.

Ce se întâmplă în momentul de față cu clienții?

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a retras autorizația companiei de asigurări auto Euroins, cel mai mare asigurător din România. Compania are peste 2,5 milioane de clienți. Euroins avea un deficit peste 650 de milioane de euro, în două componente care au legătură cu solvabilitatea şi capitalul minim.

Societatea se apără şi spune că decizia ASF nu a luat în calcul, de exemplu, intrarea Băncii Europene pentru Reconstrucție şi Dezvoltare în acționariat, lucru care s-a întâmplat luna aceasta.

Întrebat ce pot face persoanele păgubite, în acest moment când compania de asigurări se află la marginea prăpastiei, Mădălin Roșu, președintele Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România a declarat următoarele:

„Haideți să ne gândim în felul următor și fără lipsă de modestie, trebuie să spunem atât cât sună de cinic și ciudat în situația de față, România are un sistem de garantare foarte bine pus la punct în comparație cu alte state. Autoritatea de Supraveghere, sincer, vă spun și din piață, de data asta a bubuit în ultima perioadă cu controale, cu verificări. E clar că se preocupă.

Ce se întâmplă în momentul de față cu cu clienții? Așa cum am mai spus clienții au niște polițe valabile. Da, legea spune 90 de zile.

Probabil că toată durata asta acum până o să vină instanța să declare începerea procedurii de insolvență ș.a.m.d. cu siguranță cele 90 de zile se vor transforma în mai multe, dar știm foarte clar că oricum, o perioadă destul de lungă de acum încolo, polițele sunt în continuare valabile”, a relevat președintele BAAR.

Orice consumator se poate adresa mai departe către Fondul de Garantare

„Ce mai știm iarăși, din procedurile anterioare și din experiența anterioară este că Fondul de Garantare intră în funcțiune imediat după ce decizia emisă, astăzi, de Autoritatea de Supraveghere care va apărea în Monitorul Oficial. Ceea ce se traduce altfel, că persoanele păgubite se pot adresa către FGA, probabil, e o estimare personală, de săptămâna viitoare.

Deci iată că orice consumator se poate adresa mai departe către Fondul de Garantare. Ce este într-adevăr și trebuie să recunoaștem lucrurile, cu siguranță vom discuta de niște termene mai largi de despăgubire, pentru că fondul nu funcționează ca o companie de asigurări. Ce este bine este că avem garanția primirii despăgubirii.

Ce este mai puțin pozitiv, să spunem, este că probabil va dura un pic mai mult şi trebuie să ne înarmăm un pic și cu răbdare”, a încheiat Mădălin Roșu.