Cristian Duică, fost director în cadrul CNADNR, a explicat pentru ”Capital” că un tunel artifical este ”cea mai prietenoasă soluție cu mediul”. Potrivit acestuia, în locul tunelului, în caietul de sarcini trebuia să fie un viaduct. Chiar dacă realizarea unui tunel este mai scumpă decât cea a unui viaduct, Duică dă asigurări că în timp se va recupera investiția, deoarece singurele costuri pe care le ai cu un tunel sunt cele de iluminat.

Contractul pentru proiectarea și construirea acestui tronson de autostradă a fost semnat pe 17 iunie. Valoarea contractului este de 484.839.529,89 lei fără TVA, din care statul român va achita doar puțin peste 72,7 milioane de lei, restul banilor urmând a fi asigurați din fonduri europene.

Întreaga autostradă are circa 82 de kilometri și face parte din Coridorul IV PanEuropean Nădlac-Constanța.

”Toate contractele pe coridorul IV sunt realizate în baza contractului FIDIC, proiectare și execuție. Prevederea din contract este ca patru luni să se facă proiectarea, iar imediat după să înceapă construcția. Noi estimăm că în octombrie încep deja lucrările”, a declarat Anca Boagiu, ministrul transporturilor, în iulie, într-un interviu pentru ”Capital”.
Potrivit Ministerului Transportului, lucrările vor dura un an și jumătate, astfel că din 2013 am putea circula pe porțiuni din Coridorul IV.