”Flanco Retail apreciază inițiativa ANPC de a trasa o conduită comună de bune practici în relația cu consumatorii, persoane fizice, dar consideră nepotrivită descrierea ca ”practici comerciale înșelătoare” a unor disfuncționalități punctuale în furnizarea anumitor servicii. Prin intermediul canalelor sale de comunicare online (email, facebook) sau telefonice, compania caută să răspundă și să soluționeze în cel mai scurt timp posibil problemele ridicate de clienții persoane fizice, considerând extrem de importantă relația cu aceștia.

Termenele de livrare afișate pentru produsele cumpărate în magazinele din rețea și în cel online sunt întotdeauna anunțate cu bună credință, compania asigurând livrarea produselor comercializate fie direct, fie prin intermediul tuturor companiilor mari de curierat active în țară.

În 9 din 10 cazuri, livrările produselor comercializate de Flanco se realizează în termen, iar în situațiile în care, din motive obiective, termenele stabilite nu se pot respecta, există atât mecanisme contractuale de sancționare a partenerilor de distribuție, cât și modalități de compensare a clienților pentru nemulțumirea creată.

Compania caută permanent să își îmbunătățească relația pe termen lung cu toți clienții săi, motiv pentru care consideră binevenite orice bune practici asumate la nivel de piață sau în urma inițiativelor instituțiilor statului,” au declarat reprezentanții companiei, într-un răspuns la solicitarea Capital.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a sancţionat, miercuri, operatorii economici Altex Romania SRL, Flanco Retail SA şi Corsar Online SRL din domeniul comercializării produselor în magazine sau online, trasând totodată o conduită aplicabilă în relaţia cu consumatorul, persoană fizică. Astfel, într-o fază premergătoare, consumatorii se pot adresa operatorilor economici pentru a încerca o soluţionare amiabilă, sens în care vor obţine de la aceştia un document în situaţia în care nu se doreşte soluţionare amiabilă într-un termen rezonabil (48 de ore – 7 zile pentru un răspuns în scris), iar ulterior se pot adresa online/în scris către ANPC.

În cadrul discuţiilor au fost ridicate şi problemele consumatorilor referitoare la perioada de livrare a produselor – comerţul la distanţă şi prelungirea nejustificată a acesteia faţă de ceea ce s-a agreat contractual, potrivit unui comunicat al ANPC.

Operatorilor economici invitaţi li s-a pus în vedere necesitatea eliminării practicilor comerciale înşelătoare în activitatea de comercializare a produselor, respectarea regulilor privind garanţiile, precum şi alte probleme specifice.

Acţiunea a fost coordonată de Direcţia Generală Control şi Supraveghere Piaţă şi Armonizare Europeană condusă de domnul Paul Anghel, Director General, prin reprezentanţii structurii nou create în cadrul instituţiei. Sancţiunile, precum şi măsurile dispuse vor avea caracter general la nivel naţional.