„Black Friday este cel mai mare eveniment de shopping al României la eMAG. Dar și al regiunii, pentru că suntem prezenți și în Ungaria și România. În România suntem prezenți cu Black Friday pe 10 noiembrie. Iar la o săptămână distanță, pe 17 noiembrie, în Bulgaria și Ungaria“, a anunțat Irina Pencea, general manager eMAG România.

Conform sursei citate, cei 53.000 de selleri din platforma eMAG sunt pregătiți cu oferte pentru clienții din toate cele trei țări. Așteptările legate de Black Friday sunt foarte mari. Studiile arată că unul din trei români care nu au putut să-și achiziționeze produsul dorit un întreg an se așteaptă să-l cumpere de Black Friday.

„Am muncit în ultimele 10 luni intens alături de parteneri să putem aduce cele mai bune oferte. Noi vindem cam cât într-o lună întreagă de Black Friday, oportunitate pe care le-o putem oferi și partenerilor noștri. (…) Anul acesta este unul în care inflația a continuat, iar presiunea este destul de mare pe bugetele familiilor. Acest lucru a făcut ca oamenii să caute mult mai mult reducerile și promoțiile și produsele la prețuri mici. Pe de altă parte, Black Friday este deja în al 13-lea an și a devenit un soi de tradiție. Astfel că 8 din 10 români se pregătesc de acest eveniment cu trei săptămâni înainte. Iar unul din doi aleg produsele cu o săptămână înainte“, a mai precizat Irina Pencea.

Românii au intenții serioase de Black Friday

Potrivit studiilor citate, intenția de cumpărare în România de Black Friday a crescut de la 53% la 56% anul acesta. Și sumele pe care au de gând românii să le cheltuiască s-au majorat. Valoarea medie alocată în 2023 este 2.855 de lei, cu 11% mai mare decât cea de anul trecut.

Categoriile de produse preferate sunt, în special, electrocasnicele. Televizoarele rămân pe primul loc, cu o intenție de 37%, la egalitate cu electrocasnicele mici. Hainele au depășit în clasament telefoanele mobile, dar și frigiderele au crescut în topul preferințelor.

La momentul anunțului existau deja 2,8 milioane de oferte pentru Black Friday în marketplace. Reducerile totale sunt de peste 390 de milioane de lei, aplicate la cel mai mic preț din ultimele 30 de zile. Anul acesta însă, 71% dintre oferte au cel mai bun preț din an. Reducerea medie este de aproximativ 35-40%, dar există și produse cu scăderi de preț care pot ajunge până la 70%.

Produsele care beneficiază deja de oferte sunt:

– 300.000 de electrocasnice mici.

– 500.000 de produse vestimentare și încălțăminte.

– 250.000 de smartphone-uri și gadget-uri.

– 80.000 de laptop-uri și echipamente IT.

– peste 2 milioane de produse de îngrijire.

– 80.000 de frigidere și mașini de spălat.

– peste 500.000 de produse pentru casă și grădină.

Care au fost cele mai vândute produse în primele 10 luni

Tudor Manea, CEO grupului a prezentat cum a performat eMAG în primele 10 luni din 2023. Anul acesta numărul clienților a crescut cu 7%. Volumul produselor comandate s-a majorat și el tot cu 7%, iar cel al unităților vândute – cu 17%. Gama de produse a ajuns la 17 milioane de oferte, crescând de 17 ori în ultimii 7 ani. Și numărul seller-ilor din marketplace a crescut în intervalul respectiv de circa 20 de ori, ajungând la peste 45.000 de vendori activi pe platforma eMAG în România.

Printre cele mai cumpărate produse au fost cele de utilizare zilnică, precum cele de îngrijire a casei, cosmeticele, jucăriile, hainele, încălțămintea, cafeaua și băuturile.

„Automatizarea din depozitul din Joița pentru optimizarea fluxurilor ne-a ajutat în 2023 să obținem o productivitate crescută. Astfel am expediat cu 20% mai multe unități și cu 10% mai puține ambalaje decât anul trecut. Totodată, chatbot-ul Dana ne-a ajutat să rezolvăm aproape 98% din solicitările clienților din prima interacțiune cu aceștia“, a mai declarat CEO grupului eMAG.

Potrivit sursei citate, clienții Genius au ajuns la aproape 600.000. Iar produsele pe care aceștia le pot comanda cu livrare gratuită au crescut la aproximativ 10 milioane.