Potrivit lui Meschke, în prezent, există o mulțime de discuții pe marginea acestui subiect.

„Există o mulțime de discuții în acest moment în jurul sfârșitului motorului cu combustie. Cred că ar putea fi amânat”, a declarat el joi, pe 25 ianuarie, în Singapore.

Cererea de vehicule electrice a scăzut

O descreștere a comenzilor pentru vehiculele electrice a ridicat întrebări privind direcția pe care o urmează Uniunea Europeană în procesul său de eliminare treptată. Acesta este unul dintre cele mai ambițioase eforturi de reducere a emisiilor de carbon.

Consumatorii din Europa au fost descurajați de absența unor rețele de încărcare fiabile, de prețurile ridicate și de eliminarea stimulentelor pentru vehiculele electrice. Marea Britanie a amânat deja, cu cinci ani până în 2035, interdicția planificată privind comercializarea de noi modele pe bază de benzină și motorină.

Producătorii de vehicule electrice premium și de lux pot opera fără subvenții. Eliminarea acestora din segmentul de volum este însă considerată drept o decizie greșită, spune Lutz Meschke.

Declarația a fost făcută în cadrul evenimentului de prezentare a SUV-ului electric Macan al Porsche, care a fost amânat pentru o perioadă îndelungată, notează Economedia.

„Trebuie să vedem cât de abruptă va fi curba de creștere în următorii ani. Dacă vom avea o situație ca acum, cu o anumită reticență în a cumpăra mașini electrice în Europa, atunci poate că subvențiile vor reveni”, a spus directorul financiar al Porsche AG.

Anul trecut, în perioada premergătoare adoptării de către Uniunea Europeană a planului de eliminare treptată a vehiculelor noi cu motoare cu combustie, Germania nu a vrut să susțină acest demers. Berlinul a insistat ca Bruxelles-ul să acorde protecție și vehiculelor ce utilizează combustibili sintetici – o tehnologie susținută de Porsche. În 2022, Producătorul de mașini de lux s-a alăturat unui consorțiu de investitori care au investit 260 de milioane de dolari într-un start-up ce construiește o fabrică de e-combustibili în Chile.

Investiții uriașe în producția de mașini electrice

Producătorii de automobile realizează investiții semnificative pentru a tranziționa către vehiculele electrice. Grupul german Volkswagen AG are în plan să demareze producția de SUV-uri complet electrice în Slovacia după anul 2025.

Volvo construiește o nouă uzină în apropiere de orașul Košice. Acolo, va începe producția de automobile electrice în 2026.

GLOBSEC este un grup de reflecție cu sediul în Bratislava. Potrivit unui studiu realizat de aceștia, în cel mai pesimist scenariu, adoptarea electromobilității ar putea conduce la pierderea a până la 85.000 de locuri de muncă în Slovacia. Asta ar însemna aproximativ 4,5% din forța totală de muncă. Mai multe puteți citi aici.