Proiectul de lărgire a flotei se va încheia la sfârșitul lunii mai, acesta făcând parte din strategia generală de integrare cu ruta intermodală pe calea ferată Arad-Worms-Trieste. Noile autocamioane sunt dotate cu motoare de 13 litri, care respectă normele Euro5, dezvoltând o putere de 450 de cai. Odată cu acest proces investițional Ekol va demara și angajările în România pentru 70 de persoane.
Compania a anunțat recent adăugarea Aradului pe ruta intermodală de transfer. Astfel, containerele care vin pe calea ferată până la Arad, pe ruta de import, sunt încărcate acum pe autocamioane cu numere de înmatriculare românești și transferate până în portul Constanța. De aici acestea se vor îmbarca pe feribot și vor fi transportate până în portul Pendik de lângă Istanbul.
În ceea ce privește ruta de export Turcia-Europa, containerele vor pleca din Pendik cu feribotul și vor ajunge la Constanța în 12 ore. De aici vor fi preluate de autocamioane și transportate ”pe roți” până la Arad, unde vor fi încărcate în trenurile Ekol. “Cele 4,5 milioane de euro sunt o parte din proiectul investițional anunțat anul trecut pentru România, în valoare de 10 milioane de euro. Prin această investiție ne-am consolidat tehnic linia intermodală, fapt ce contribuie și la îmbunătățirea serviciilor de transport atât în România, cât și în țările vecine”, declară Tayfun Öktem,
Ekol a anunțat, la începutul acestui an, implementarea unui nou serviciu de transport în sistem intermodal, compania devenind singurul operator logistic care oferă astfel servicii, pe calea ferată, pe ruta Arad – Worms (Germania). Prin adăugarea noii rute pe calea ferată Ekol economisește 1.250 de km de transport pe șosea, luând în considerare distanța pe întreg traseul dintre Turcia-Germania.
Cu ajutorul noii flote frecvența transportului intermodal va crește iar săptămânal vor pleca 2 trenuri Ekol pe ruta Arad-Worms.
Centrele de distribuție Ekol se întind pe o suprafață de 400.000 metri pătrați în Turcia, Germania, Italia și România.