Aproximativ două treimi din cursele pe rutele principale şi o treime din cele pe rutele regionale au fost anulate marţi, în Germania, din cauza unei noi greve a conductorilor de tren (cea de-a opta grevă din ultimele 10 luni) prevăzută să dureze până duminică. Greva ar urma să se încheie duminică, la ora 9,00 (7,00 GMT), atât pentru transportul feroviar de pasageri, cât şi pentru cel de mărfuri. Aceasta va fi cea mai lungă grevă din transportul feroviar pe care a cunoscut-o vreodată Germania.

Costurile unei săptămâni de grevă s-ar putea ridica la 750 milioane de euro şi ar putea diminua Produsul Intern Brut al Germaniei cu 0,1 puncte procentuale în al doilea trimestru al acestui an, a estimat Stefan Kipar, economist la banca BayernLB, potrivit aceleiași surse, citată de Agerpres.

La rândul său, Joerg Zeuner, economist şef la banca de dezvoltare a statului german, KfW, a apreciat că greva conductorilor de tren reprezintă un risc sigur. 'Având în vedere sistemul de producţie de tip 'just-in-time' şi importanţa imensă a transportului feroviar pentru livrare de mărfuri, greva ar putea să şteargă o parte din creşterea economică în al doilea trimestru', a spus Joerg Zeuner.

Preşedintele federaţiei angajatorilor germani, Ingo Kramer, a estimat că greva ar putea costa economia germană aproximativ 100 de milioane de euro pe zi însă Stefan Kipar crede că pe măsură ce greva se va prelungi costurile zilnice vor creşte. În plus, economiştii avertizează că, pe lângă efectele pe termen scurt, grevele repetate ale conductorilor de tren ar putea afecta Germania şi pe termen lung. 'O posibilă pierdere a reputaţiei Germaniei în rândul investitorilor străini este un risc masiv', a spus Stefan Kipar.

Deutsche Bahn transportă 5,5 milioane de pasageri şi 607.000 de tone de mărfuri pe zi numai în Germania şi deserveşte importante axe feroviare europene. Luna trecută, principalele institute economice din Germania şi-au îmbunătăţit prognoza de creştere pentru 2015 până la 2,1%. Anul trecut, prima economie europeană a înregistrat un avans de 1,6%, o accelerare netă după doi ani de creştere modestă (0,4% în 2012 şi 0,1% în 2013).