Anunţul a fost făcut de ministrul delegat pentru marile proiecte, Dan Şova, într-o emisiune televizată. Este vorba de tronsoanele de autostradă din sectorul Nădlac-Sibiu, şi anume Loturile 2, 3 şi 4 Lugoj-Deva şi lotul 2 de la Timişoara-Lugoj.

Loturile 2 şi 3 au o lungime de 49,74 km, costurile estimate de CNADNR fiind de 2,089 miliarde de lei fără TVA.

În cazul lotului 4, cu o lungime de 22,14 km, costul a fost estimat la 1,048 miliarde de lei fără TVA, iar la lotul 2 de la Timişoara-Lugoj (25,62 km), 611 milioane de lei fără TVA.

Şova a precizat că cele patru tronsoane de pe Coridorul IV au fost atribuite, Unitatea Centrală de Verificare a Achiziţiilor Publice din Ministerul Finanţelor Publice semnând în cursul zilei de luni procesele verbale. ‘Tronsoanele de pe Coridorul IV care stăteau din august 2012 s-au atribuit, în sfârşit. Din 21 august. Astăzi a semnat Unitatea Centrală de Verificare a Achiziţiilor Publice din MFP, iar din informaţiile pe care le am de la CNADNR au semnat şi ei procesele verbale. Se vor face ultimele comunicări probabil mâine sau poimâine. Deci, le avem pe toate cele patru atribuite. Acum, probabil, va începe sezonul contestaţiilor şi sper ca cei de la CNSC să se mişte repede’, a spus Şova.

În opinia acestuia, ‘protestul său public” a avut efect şi a determinat Comisia să se pronunţe. ‘Din 21 august stătea Comisia. Am fost foarte supărat pe treaba asta, am explicat public că nu pot interveni şi se pare că protestul acesta public al meu, că în interiorul companiei nu se putea manifesta, acest protest public, cetăţenesc aproape al meu, ca ministru, revolta vizavi de faptul că nu se pronunţa, se pare că a avut un efect până la urmă, că s-au pronunţat”, a precizat ministrul.

Dan Şova a afirmat, pe 23 aprilie, la Realitatea TV, că nu are pârghii legale pentru a interveni în cazul comisiei care atribuie contractele pentru cele patru tronsoane de pe Coridorul IV, în condiţiile în care doar tronsonul Timişoara – Lugoj a fost atribuit, însă acest lucru este contestat, iar trei loturi pe tronsonul Lugoj – Deva stau în aşteptare. El a explicat că această comisie a atribuit la licitaţie, pe 21 august 2012, un singur contract pe tronsonul Timişoara – Lugoj unei firme situată pe locul II, iar firma aflată pe primul loc a făcut contestaţie. Această contestaţie a fost admisă, însă firma respectivă a rămas în continuare exclusă, prin hotărâre judecătorească, deoarece nu îndeplinea unele condiţii formale ale acelei licitaţii.

‘Abia pe 18 aprilie 2013 s-a comunicat hotărârea definitivă a Curţii de Apel. Asta a fost joi, 18 aprilie, iar vineri, 19 aprilie, deja s-a întrunit comisia, dau din nou lămuriri şi vor da o nouă atribuire, conform îndrumărilor date de instanţă. Principiul pe care noi îl agreăm este să dai celui de pe locul I. Contractele trebuie atribuite celui care dă preţul cel mai mic şi îşi asumă soluţia tehnică, care este universală”, a adăugat ministrul delegat. În ceea ce priveşte celelalte trei loturi de pe tronsonul Lugoj – Deva, acestea nu au fost atribuite niciodată. ‘Loturile 2, 3 şi 4 de pe Lugoj – Deva nu au fost niciodată atribuite, deci se află în fază de judecare. Nu-mi dau seama ce se întâmplă acolo, dar vreau să înţelegeţi că, legal, nimeni nu poate interveni în activitatea comisiei: nici eu, nici premierul, nici preşedintele României. Dacă cineva ar interveni în activitatea acestei comisii, DLAF şi Comisia Europeană şi-ar pune problema fraudei. Ei (membrii comisiei – n.r.) nu au avut niciun rezultat. Din 21 august anul trecut stau. Această comisie refuză să atribuie celui de pe locul I, nici nu ştiu cine-i pe locul I. Refuză de opt luni să facă ceva. Există o prevedere în Ordonanţa de urgenţă nr. 34 privind achiziţiile publice care spune că trebuie să te pronunţi în 20 de zile şi se poate prelungi termenul o dată, fără să mai spună cât. Au trecut alea 20 de zile şi au mai luat un termen şi stau în termenul ăla. Din punct de vedere legal, nu am ce face”, a arătat Şova.