Posibilitatea de a plăti amenda direct la polițist a fost propusă cu mai puțin de o lună în urmă, însă deputații au eliminat-o recent dintr-un proiect legislativ ce a primit votul decisiv al acestora. Măsura schimbării modului în care se vor putea plăti amenzile de circulație se regăsea în Propunerea legislativă pentru modificarea art. 109 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, document ce a primit marți votul decisiv favorabil al Camerei Deputaților.

Astfel, prin acest document se propunea, printre altele, schimbarea modului în care se pot plăti amenzile rutiere. Mai exact, potrivit versiunii votate la Senat, șoferii urmau să aibă posibilitatea de a plăti amenzile primite direct la polițistul care a constatat încălcarea legislației rutiere, dar deputații au eliminat din proiect articolul care stabilea această măsură.

Astfel, în varianta votată joi de deputați, proiectul de act normativ nu mai prevede schimbarea modului în care se vor plati amenzile de circulație, respectiv plata acestora direct la polițist. Măsura plății amenzilor direct la polițist s-a mai aplicat în țara noastră, dar a fost eliminată din legislația rutieră în anul 2018, scrie avocatnet.ro.

„Pentru amenzile contravenționale în cuantum de până la 20 puncte-amendă, contravenientul poate achita pe loc agentului constatator jumătate din minimul amenzii prevăzute de lege”, se preciza în proiectul legislativ.

Ținând cont de faptul că amenzile de peste 20 de puncte-amendă se aplică doar firmelor, de acest mod de plată a amenzilor de circulație, respectiv direct la polițistul care constată încălcarea legislației rutiere, ar fi putut beneficia doar persoanele fizice.

Inițiativa legislativă conține și o prevedere ce va schimba condițiile în care se vor putea amplasa și folosi aparatele radar. Concret, potrivit proiectului, polițiștii nu vor mai putea instala radare pe mașinile neinscripționate și nu le vor mai putea folosi decât dacă sunt îmbrăcați cu uniforma specifică. Proiectul ce vizează modificarea legislației rutiere nu este deloc nou. De fapt, documentul a fost pus în dezbaterea Senatului cu doi ani în urmă, a trecut de votul Parlamentului în 2018, dar a fost trimis de președintele țării la Curtea Constituțională a României, care l-a declarat parțial neconstituțional, iar recent a fost adoptat din nou de Parlament.