În urmă cu 24 de ani, Sergiu Nedelea păşea în industria ospitalităţii. Primul loc de muncă pe care l-a obţinut a fost în 1991, la Complexul Turistic Casa Seciu, patronată de Rovit Valea Calugărească, celebră pe atunci datorită managementului lui Horia Oţoi. „Am intrat în această breaslă îndemnat de modelul american al succesului şi nu, cum s-ar putea crede, de modelul tatălui, deşi el a făcut carieră în această profesie. Iniţial, singurul scop era de a-mi putea plăti singur studiile pe care de-abia le începusem la Facultatea de Drept“, povesteşte Nedelea. În scurt timp, însă, lucrurile au evoluat într-o altă direcţie şi o profesie aleasă ca o soluţie temporară a devenit pasiune. A parcurs mai multe etape acumulând experienţă în domeniu prin prezentările şi degustările făcute la Crama Seciu, aflată, de altfel, în mijlocul viilor. Tot aici a aflat ce înseamnă să fii somelier de la un nume celebru din industrie: Giuseppe Vaccarini. Nedelea susţine că unele dintre cele mai frumoase experienţe pe care le-a avut au fost în momentele în care a participat la diverse proiecte de susţinere şi reprezentare a vinurilor româneşti. „Am prezentat vinurile de la Cotnari în Parlamentul European, la Bruxelles, în prezenţa a 120  de europarlamentari“, a completat somelierul.

Şi-a înfiinţat propria firmă

Ideea de a-şi deschide propria afacere i-a venit lui Nedelea în 2008, în momentul în care era director la Restaurantul „Casa Iancului“, din Bucureşti. Atunci a simţit nevoia să practice fără nicio constrângere meseria pentru care se pregătise atâta timp şi în care a investit bani şi energie. În acea perioadă, poziţia de director de restaurant îi consuma foarte mult din resursa „timp“. Aşadar, Nedelea împreună cu un partener a inaugurat Agenţia de Somelieri „WineTaste“. „Avem o bază de date destul de largă cu somelieri cu diferite nivele de pregătire, înscrişi în calitate de colaboratori. În funcţie de cererea clienţilor şi de bugetele lor, putem asigura în cel mai scurt timp întreaga gamă de servicii, la cel mai înalt nivel“, asigură somelierul. Acum, micul business a ajuns la o cifră de afaceri anuală de 60.000 de euro. Nedelea este foarte optimist şi spune că are un mare potenţial de creştere, având în vedere că , în prezent, în România sunt doar câteva sute de posesori de diplomă de somelier, un număr insuficient pentru restaurantele autohtone.

Pe lângă promovarea vinurilor, Nedelea este mândru că organizează regulat cursuri de somelier, realizate în parteneriat cu Şcoala Barmania şi acreditate de Autoritatea Naţională de Certificări.

În ceea ce priveşte gusturile consumatorului român, Nedelea spune că acestea s-au schimbat mult în ultimul timp. „A crescut preferinţa pentru vinul roşu, faţă de cel alb. La fel, pentru vinul sec, faţă de dulce. Mai important, însă, este că publicul manifestă o apetenţă din ce în ce mai mare pentru informaţia despre vin. Nu se mai cumpără orice“, a completat somelierul.

Te-ar putea interesa și: