Cercetarea efectuată pe un număr de 100 de clienţi, persoane fizice, a indicat faptul că peste jumătate dintre ei sunt interesaţi să cumpere o maşină în perioada următoare şi aproape două treimi ar alege o maşină second hand, comparativ cu 37,3% care ar opta pentru o maşină nouă.

"Studiile efectuate ne-au arătat, pe de-o parte, faptul că există un interes crescut pentru achiziţia unei maşini, indiferent că vorbim de persoane fizice sau companii. Persoanele fizice sunt interesate de maşină, mai ales dacă nu deţin nici o altă proprietate, iar companiile pentru că sunt din ce în ce mai atente cu nevoile angajaţilor proprii", a explicat, joi, într-o conferinţă de presă, Hezi Shayb, directorul general al New Kopel Group, realizatorul studiului.

Potrivit cercetării, mai mult de jumătate dintre cei chestionaţi ar apela la economii pentru a-şi achiziţiona o maşină, o treime ar face credit şi doar 16,4% ar apela la leasing. De asemenea, aproape două treimi dintre respondenţi au declarat că sunt dispuşi să plătească între 3.000 şi 10.000 euro pentru achiziţia unei maşini.

New Kopel Group a lansat, joi, programul "Prima Maşină SH" prin care românii îşi pot achiziţiona un autovehicul rulat în aceleaşi condiţii ca în programul guvernamental "Prima Maşină". Dobânda este de 4,5% pe an, iar valoarea împrumutată poate fi achitată în 36 luni.

Înmatriculările de autoturisme rulate au crescut în România, în primele cinci luni ale anului, cu 13,79%, până la 92.135 unităţi, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2014, când numărul acestora era de 80.966 unităţi, reiese din statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor /DRPCIV/, consultată de AGERPRES.

Pe de altă parte, conform sursei citate, la nivelul lunii mai 2015, au fost înmatriculate 18.311 autoturisme second hand, în creştere cu 9,78% faţă de mai, anul trecut, când s-au consemnat 16.680 de unităţi.

Marca auto second hand preferată a românilor este Volkswagen, cu 26.305 unităţi înmatriculate din ianuarie până în mai 2015 (+15,71% faţă de aceeaşi perioadă din 2014).

Topul preferinţelor continuă cu Opel (15.828 unităţi, +9,12%), Ford (10.640 unităţi, +12,58%), BMW (6.366 unităţi, +23,85%), Audi (6.246 unităţi, +16,20%), Skoda (4.316 unităţi, +19,16%), Renault (3.967 unităţi, +21,54%), Mercedes-Benz (3.438 unităţi, +9,39) şi Fiat (2.143 unităţi, -13,90%).

În continuare, Dacia se situează în partea a doua a ierarhiei, cu 635 de exemplare second-hand înmatriculate în intervalul ianuarie – mai din acest an, dar în creştere cu 102,8%, comparativ cu perioada similară din 2014, dintre care 155 înregistrate doar la nivelul lunii mai, în urcare cu 109,46% faţă de aceeaşi lună din anul precedent.

Datele oficiale ale DRPCIV relevă faptul că, la sfârşitul anului 2014, parcul auto naţional din România ajunsese la 6.270.615 unităţi, în creştere cu 4,77% faţă de aceeaşi perioadă din 2013, când numărul acestora era de 5,98 milioane de exemplare.

Din numărul total de vehicule care circulau pe drumurile naţionale la finele anului trecut, 4.905.630 de unităţi erau autoturisme, iar peste 2,92 milioane dintre acestea aveau o vechime mai mare de 12 ani. De asemenea, 3.159.717 de autoturisme aveau motoare pe benzină, în timp ce 1.741.099 de unităţi erau pe motorină.

Conform sursei citate, circa 1,97 milioane de vehicule din parcul auto naţional prezentau o vechime între 6 şi 10 ani, iar 1,53 milioane de unităţi aveau un grad de uzură cuprins între 11 şi 15 ani. În acelaşi timp, aproximativ aproape 1,103 milioane de maşini erau mai vechi de 20 de ani şi doar 197.741 de exemplare se încadrau la o vechime de 0-2 ani.

La nivel general, 3,401 milioane de români au preferat maşinile Diesel, iar 2,539 milioane cele pe benzină, potrivit DRPCIV.

SURSA: Agerpres