Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) estimează că realizarea celor 48 de kilometri de centură la nivel de autostradă va costa 902 milioane de euro.
Recent a fost aprobat un memorandum care stabilește că firma care va construi în concesiune această bucată de autostradă va primi spre întreținere și operare autostrăzile spre Pitești și Constanța. Asta înseamnă că va avea mână liberă în instituirea de taxe pe A1 și A2, autostrăzi care se află pe Coridorul IV Pan-European, și care au în acest moment cele mai ridicate nivele de trafic din ţară.
Potrivit ministrului Ion Ariton, de realizarea acestei bucăți de centură la nivel de autostradă sunt interesați doi giganți chinezi: China Dalian International Holdings și China Communications Construction Company
China Dalian International Holdings a luat ființă în 1984 și se numără printre primi 20 de exportatori ai Chinei. Are activități, cu preponderență, în domeniul imobiliar, în comerțul cu bunuri, în pescuitul la mare adâncime și în transportul mărfurilor pe cale maritimă. Pe partea de construcție de drumuri și aujtostrăzi, experiența companiei este ceva mai redusă. Potrivit site-ului său oficial, China Dalian International Cooperation (Group) Holdings Ltd. a construit și reabilitat 995 de kilometri de drumuri și autostrăzi în Republica Suriname, situată în nord-est a Americii de Sud
Inițial compania s-a numit China Dalian International Economic and Technical Cooperation Group Co., Ltd. Și-a schimbat numele în octombrie 1994.
Cea de-a doua companie interesată de contrucția centurii de sud a Bucureștiului, China Communications Construction Company, are la activ ceva mai multe proiecte de contrucție de drumuri și autostrăzi. Potrivit site-ul său oficial, a construit, doar în China, patru tunele cu o lungime totală de peste 22 de kilometri și a lucrat la realizarea a patru autostrăzi expres care însumează câteva sute bune de kilometri. De exemplu, a construit 602 kilometri de autostradă între Golmud și Tanggula. Acestă secțiune face parte din autostrada Qinghai-Tibet. De asemenea, a finalizat în 1992, după cinci ani de lucrări autostrada Beijing-Tianjin-Tanggu, prima lucrare finanțată de Banca Mondială în China.
Compania are în portofoliu și realizarea unor poduri impresionante. În 2001 s-a apucat de construirea podului de pe autostrada  Xi’an-Yumenkou. În noiembrie 2005, lucrarea cu o lungime de 3039 metri era dată în folosință.
Ministrul Economiei, Ion Ariton, a declarat că a invitat companiile chineze să participe și la realizarea altor proiecte de infrastructură, precum tronsoanele de autostrăzi Sibiu-Pitești, Comarnic-Brașov-Făgăraș, podul de la Brăila peste Dunăre, modernizarea Portului Constanța