'Exportăm în România, în India sau Brazilia. Avem o direcţie de achiziţii cu o masă totală de două miliarde de euro anual, cu foarte multă transparenţă. Reţeaua de furnizori angajează 130.000 – 150.000 de persoane care lucrează direct sau indirect pentru Dacia. Cifra de afaceri în 2012 a fost de 4 miliarde de euro, echivalentul Renault-Dacia de 3% din PIB. Renault crede în această ţară, în continuare, deoarece, de la achiziţia Dacia, avem investiţii în valoare de un miliard de euro şi nu am terminat. Vom continua cu putere, în forţă, şi este un mesaj important la adresa furnizorilor. Îi invităm să vină în România pentru că se pot face afaceri aici. Suntem optimişti pentru 2014 şi pentru anii următori. România este o ţară cu oameni pricepuţi, cu iniţiative din partea statului', a dat asigurări oficialul Grupului Renault, în cadrul unui atelier de specialitate organizat la Forumul de afaceri 'Franţa – Europa de Sud-Est'.

Potrivit lui Aoun, constructorul auto francez se gândeşte deja la un înlocuitor pentru modelul Duster şi, per total, la o gamă complet nouă marca Dacia.

'În 2013, la finele anului, am încheiat reînnoirea întregii game Logan cu ultimul Duster, care a fost lansat în septembrie-octombrie 2013. Astăzi, avem o gamă complet nouă şi lucrăm la gama viitoare pentru Sandero. De asemenea, căutăm înlocuitor inclusiv pentru Duster', a spus Antoine Aoun.

Marţi, preşedintele Traian Băsescu a considerat drept 'lipsă de patriotism' faptul că nu are prioritate execuţia lucrărilor la tronsonul Piteşti-Sibiu, atrăgând atenţia asupra faptului că, din acest motiv, se va pierde asamblarea de la uzinele Dacia Piteşti.

'Este sigur că se va pierde asamblarea de la Piteşti, la uzinele Dacia, pentru că deja la Tanger sunt capacităţi de preluare existente, s-a trecut la faza a doua de extindere a capacităţii uzinei Dacia din Maroc. Acolo, pui maşina direct în vapor, este portul la câţiva kilometri de fabrică, nu ca în România, unde Guvernul poate gândi să dea prioritate la Bucureşti-Alexandria decât la Piteşti-Sibiu', a adăugat Traian Băsescu.

Coridorul IV Pan-european face legătura între Nădlac, Timişoara, Deva, Sibiu, Piteşti, Bucureşti şi Constanţa.

În replică, premierul Victor Ponta a calificat afirmaţiile şefului statului drept 'o prostie'.

'E o prostie, bineînţeles. Domnul preşedinte este de o inconştienţă sinistră. A fost în România de curând preşedintele grupului Renault şi a spus foarte clar că investiţiile din România se dezvoltă. Acum, îl credeţi pe preşedintele Renault sau îl credeţi pe sinistrul nostru preşedinte?', a spus Ponta, la Forumul de afaceri 'Franţa-Europa de Sud-Est'.

Misiunea Economică Ubifrance a Ambasadei Franţei la Bucureşti a organizat, în zilele de 11 şi 12 februarie, Forumul de afaceri 'Franţa – Europa de Sud-Est'.

La forum au fost prezenţi reprezentanţii a peste 400 de companii din 14 ţări, evenimentul constituindu-se într-un adevărat tur de forţă în domeniul business-ului.

Companiile activează în sectoare, precum: infrastructură, transporturi, energie, industrie auto, protecţia mediului, agricultură şi industrie alimentară, e-commerce, IT&C, dispozitive şi echipamente medicale. AGERPRES