O cincime din producția de anul trecut a uzinei deținute în Cehia de japonezii de la Toyota în colaborare cu francezii de la PSA Peugeot Citroen va dispărea în 2012 de pe benzile de asamblare. Motivul invocat de cei doi producători este lipsa cererii pentru modelele asamblate. Conform estimărilor, în acest an, producția va fi de maximum 221.000 de unități. Ca efect, numărul de zile lucrate săptămânal la TPCA va scădea de la cinci la patru, iar un schimb din trei va fi eliminat cel puțin până în luna mai. Totodată, 150 de angajați temporari sau colaboratori ăși vor pierde locurile de muncă.
Prin contrast, coreenii de la Hyundai au anunțat că sunt nevoiți să crească producția uzinei lor din Cehia pentru a face față cererii. Astfel, conform producătorului, în 2012 vor fi asamblate cu 50.000 mai multe mașini decât în anul anterior. 45.000 dintre acestea vor fi ix20, peste 90.000 vor fi ix35, iar restul i30, model care va intra în următoarele săptămâni, progresiv, pe toate piețele europene. „E dificil să prognozăm un volum exact al vânzărilor pentru 2012 așa că ne concentrăm pe creșterea cotei de piață. Avem în vedere un record pentru noi: o cotă de piață de 3,5%, față de 2,9% în 2011”, a declarat Allan Rushforth, COO al Hyundai Europe.