Statele din Estul Europei, între care şi România, devin tot mai atractive pe plan turistic din cauza devalorizării monedelor lor, Statele Unite nu sunt atât de rentabile pentru turistul european şi este mult mai scump să călătoreşti în America Latină şi în Marea Britanie, notează marţi ABC, care reia prescurtat un articol de pe site-ul finanzas.com.

Să mergi vara la New York şi să cumperi tot felul de articole de vestimentaţie şi aparate electronice nu mai este atât de rentabil. Scăderea euro a devenit evidentă faţă de dolar şi alte monede. Înainte de îmbarcarea spre o anumită destinaţie, este bine să se facă unele calcule.

Un grup de ţări îşi păstrează totuşi atracţia turistică, în funcţie de monedele lor. Este vorba de cea mai mare parte a destinaţiilor din Estul Europei, unde este mai ieftin să călătoreşti, sau cel puţin la fel ca acum un an. „Monedele lor suferă de anul trecut, pentru că efectul de contagiere al proastei situaţii din zona euro este total”, afirmă Marian Fernandez, responsabil cu strategia al Inversis Banco.

Continuă să fie rentabile călătoriile în România, Bulgaria, Ungaria sau în fostele republici sovietice Estonia, Letonia şi Lituania. Este vorba de destinaţii în plin avânt, a căror principală atracţie, preţul, este întărită prin cursul de schimb, adaugă sursa citată.

În plus, tendinţa monedelor continentale poate persista în următoarele luni, potrivit lui Marian Fernandez, de la Inversis. „Refacerea va fi lentă”, subliniază acesta. De aceea, cine intenţionează să călătorească la vară nu trebuie să se teamă de un curs valutar nefavorabil.

Coastele Croaţiei sunt una dintre destinaţiile care atrag cel mai mult atenţia turiştilor spanioli. În vara aceasta, preţurilor atractive la cazare şi servicii li se adaugă devalorizarea monedei, kuna, care şi-a pierdut 1,5% din valoare în raport cu euro în ultimul an. Căderea acestei monede nu este spectaculoasă, dar este suficientă pentru ca euro să nu piardă teren şi să fie un curs valutar mai rezonabil.

Relativ bine s-au comportat şi alte monede europene pentru interesele turiştilor spanioli: zlotul polonez şi coroana cehă.

Aproape de zona euro, Marocul îşi menţine atractivitatea turistică şi economică, şi-a mărit numărul locurilor la hotel şi pe cel al serviciilor. Moneda marocană, dirham, s-a devalorizat aproape cu 2% în ultimul an. La acestea se adaugă preţurile scăzute din ţară şi extinderea ofertei de curse aeriene, ceea ce transformă Marocul într-o destinaţie preferată.

Totodată, comportamentul monedelor, preţurile scăzute şi ampla ofertă turistică transformă Tunisia şi Turcia în destinaţii turistice preferate.

SURSA: Agerpres