Conform biroului de presă al Camerei Deputaților parcul auto care deservește aparatul central este format din 148 de mașini iar birourile teritoriale mai dețin încă 334 de vehicule. Dacă în teritoriu toate mașinile sunt Dacia Logan, echipare Ambition, la nivel central pretențiile au fost ceva mai mari astfel încât, în afară de cele 66 de modele Dacia, deputații sunt transportați cu vehicule precum Daewoo Nubira (33 unități), Mercedes E200K (13 unități), Toyota Coaster (8 unități) sau Opel Vectra (5 unități). În rest, câteva modele Volkswagen, Mitsubishi și o pleiadă de vehicule comerciale ușoare sau utilaje care deservesc instituția.
Interesant este că, la întrebarea „Capital”, dacă toate mașinile utilizate de deputați au anvelope de iarnă și dacă în bugetul pentru 2011 au fost prevăzute sume pentru echiparea corespunzătoare a acestora, biroul de presă ne-a răspuns sec: „Nu!” Motivul? Când a fost discutat bugetul Camerei, nu exista nici o reglementare care să impună utilizarea obligatorie a anvelopelor de iarnă. „Parcul auto este parțial echipat cu anvelope de iarnă. Bugetul Camerei Deputaților pentru 2011 nu prevede nici o sumă pentru echiparea cu anvelope de iarnă a celorlalte autoturisme”, este concluzia documentului remis redacției. Prin urmare, pentru a circula pe drumurile publice iarna viitoare, deputații vor trebui să își majoreze bugetul. De unde vor veni banii? Asta o cam știm cu toții și e foarte „reconfortant” să aflăm că, pe lângă cheltuiala la care Guvernul îi obligă pe șoferi, chiar și cetățenii care nu circulă cu mașinile proprii vor trebui să plătească.
De altfel, aceasta nu pare a fi singura cheltuială suplimentară a Camerei Deputaților în 2011. Conform documentului trimis redacției de biroul de presă, toate mașinile din teritoriu au durata de viață depășită, iar dintre cele deținute la nivel central 54% au durata normală de funcționare îndeplinită și 33% au chiar două astfel de durate îndeplinite.
În cazul senatorilor situația pare ceva mai simplă. Toate autovehiculele deținute la nivel central au anvelope de iarnă, „astfel că, în bugetul pe anul 2011 al Senatului nu este prevăzută o sumă necesară echipării acestora cu anvelope”. Cum însă cele 137 de autoturisme Dacia Logan și trei Daewoo Nubira care deservesc birourile senatoriale nu sunt toate dotate conform standardelor, „pentru achiziţia de anvelope de vară şi iarnă, este prevăzută în bugetul Senatului pe anul 2011 suma de 80.000 lei”.
Pornind de la aceeași idee, este destul de clar că, pe lângă banii necesarii echipării propriilor vehicule cu anvelope de iarnă, românii vor trebui să participe și la dotarea conform legii a mașinilor unor instituții ale statului precum Guvern, Ministere, Prefecturi, Poliție, etc. Și nu vorbim aici de câteva zeci de mașini ci de sute sau chiar mii. Deși măsura adoptată de Guvern în privința utilizării cauciucurilor de iarnă este bine-venită și conformă cu reglementările din alte state europene, rămâne de văzut din de surse vor reuși autoritățile să finanțeze schimbarea anvelopelor pentru mașinile deținute de toate instituțiile statului într-un an în care bugetul național este extrem de sărac.