Pentru restul abonatilor, un simplu anunt de modificare a tarifelor in functie de ore ar fi fost de-ajuns. Este o explicatie, poate naiva, care merita totusi luata in seama. In lipsa altor ratiuni comerciale, ar rezulta ca RomTelecom, detinatorul monopolului national al telefoniei prin cablu, si-a comandat un soi de propaganda, de campanie de imagine, comparabila celor din comunicarea politica. Neexistand concurenti pe categoria sa de piata, n-ar fi avut altfel rost sa investeasca atata intr-o companie publicitara, doar pentru a-i convinge pe oamenii simpli sa se aboneze la RomTelecom. Se stie doar: cererile de instalare de post telefonic asteapta cu anii, chiar cu deceniile, pana sa fie onorate…
Apoi, RomTelecom ne-a aratat-o pe Nadia sunand din tara si din afara, programandu-si intalniri „cu junioarele”. Intr-adevar, convorbirile internationale sunt mai accesibile „pe fix”, dar relatia directa internationala o au doar putinii alesi carora li s-a instalat centrala digitala. Sa ne indemne, oare, astfel RomTelecom sa ne „digitalizam”? Putin pro-babil… Cate cereri de trecere de pe numeric pe digital, din chiar zonele pricopsite cu noile centrale, nu zac nerezolvate cu lunile, cu anii…
La fel si in cazul „apelului in asteptare”, laudat cu chicote si ochii dati peste cap de noua Miss RomTelecom in spotul-quiproquo cu „mama din seif”. N-ai cum sa nu te gandesti ca tinta a fost si de data asta publicul utilizator de GSM, deja naravit de ambii operatori concurenti cu reclame, destul de asemanatoare, cu pretext policier (apropo, ati remarcat? mafiotul neras de la Alo s-a intors sa ne „mai repete din nou, inca o data” pleonasmele din sezonul precedent…). Care simplu abonat se poate juca asijderea la bietul sau post telefonic (ca nu cumva doamna din spot isi face convorbirile personale la serviciu)?! Ar fi, deci, complet eronat si de data asta sa consideram reclama drept o recomandare pentru abonati de a folosi serviciul cu pricina, din moment ce RomTelecom nu le poate rezolva nici macar o cerere de decuplare…
Altfel, cum? Sa banuim ca RomTelecom incearca sa-si cosmetizeze imaginea intr-o perioada in care abonatii sai nemultumiti, pacaliti cu aditionale umflate, jumuliti prin regula impulsurilor, afla de mereu alte scandaluri in care sunt implicati actionarii de peste Balcani? Ca n-ar fi vorba de o publicitate lamuritoare, ci de o propaganda aburitoare? Dar vai, am putea noi crede asa ceva!?
Florin Dumitrescu