Taxele aplicate de Inspecţia Muncii, prin inspectoarele teritoriale, pentru eliberarea de documente au fost modificate în 2013 printr-un ordin al Ministerului Muncii. Aşa că, atunci când ies la pensie sau când vor să verifice dacă sunt în evidenţele inspectorilor muncii, angajaţii vor plăti mai mult chiar şi cu 10 lei pentru astfel de servicii.

Mai exact, certificatele, adeverinţele, duplicatele de adeverinţe în baza documentelor existente în arhivele inspectoratelor teritoriale de muncă, vor costă 50 de lei pentru fiecare pagină.
Şi pentru eliberarea de certificate cu informaţii extrase din baza de date a Inspecţiei Muncii se percepe o taxa mai mare, de 15 lei de persoană. Taxa pentru un astfel de serviciu era, până acum, 10 lei.

Totodată,  scutite de la taxe sunt instituţiile care funcţionează în subordinea, sau sub autoritatea Ministerului Muncii, instanţele de judecată, organele de cercetare şi de urmărire penală, sau organele fiscale.

Pentru furnizarea datelor din Registrul general de evidenţă a salariaţilor solicitantul trebuie să achite 10 lei pe pagină pentru datele angajatorului, 10 lei pe pagină pentru lista tuturor salariaţilor şi 10 lei pentru fiecare salariat sau fost salariat.

În decizia Ministerului Muncii există însă o eroare: NU sunt specificate şi taxele percepute de Inspectorate pentru furnizarea datelor în format electronic. Înainte, acestea costau 50 de lei pe registru de cel mult un megabite (megabait), iar pentru fiecare megabite în plus se mai achitau câte 10 lei.

Toate aceste majorări dar şi impozitele mari percepute au dus la una dintre cele mai mari creşteri ale costurilor cu forţă de muncă, potrivit Eurostat – peste 4 la sută numai în trimestrul al treilea din 2013.